Klacht POSTNL: Verdwenen goederen

wouter

Post NL heeft er 1,5 maand over gedaan om een pakket wat ik had opgestuurd bij mij terug te brengen omdat het vanwege de adressering zogenaamd niet afgeleverd kon worden.Dat is onzin want het adres was duidelijk leesbaar en correct op het pakket vermeld.
Bij aankomst bleek ik zaken uit het pakket te missen en andere zaken kwamen beschadigd te voorschijn. Volgens PostNL is het pakket opengemaakt om de herkomst te onderzoeken en is daarbij etenswaar verwijderd. Gek, want ik heb ook etenswaar teruggekregen.
Volgens PostNL had ik maar een verzekering af moeten sluiten en willen ze de ontbrekende goederen niet vergoeden die men is kwijtgemaakt. Ik kan bij PostNL in bezwaar, maar daar moet ik eerst €27,50 voor betalen en dan is het de vraag of ik dat terug krijg. Wat een bureaucratie!
Ik heb veel tijd hieraan besteed (ook via FB van PostNL) maar wordt niet geholpen en van het kastje naar de muur gestuurd.
PostNL maakt een potje van haar werk en ik draai er nu voor op.

Ik wil excuus voor de starre en bureaucratische houding van PostNL.
Daarnaast wil ik op zijn minst 1 kilo boeren kaas of de waarde van deze kaas á €13,50

Ik begrijp dat het hier over een klein bedrag gaat, maar u begrijpt dat het inmiddels meer een principe kwestie is geworden: Potje breken is potje betalen, dat geld voor iedereen dus ook voor PostNL.

Geachte heer Aarts,

Uit uw bericht begrijp ik dat u het niet eens bent met de wijze waarop uw klacht is afgehandeld. Dat vind ik bijzonder spijtig om te lezen, omdat we er natuurlijk ten alle tijden naar streven om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Hoewel ik graag zou willen, kan ik u niet anders berichten dan mijn collega's reeds hebben gedaan: ik kan de uitkomst van het onderzoek niet voor u veranderen - evenals de hoogte van de vergoeding die u van ons ontvangt.

Wel wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. Ik kan me heel goed voorstellen dat u enorm baalt van de gang van zaken. Zonde van de kaas!

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Marie
    PostNL

wouter
    Het voorstel tot afhandeling wijkt niets van de afhandeling af waar ik de klacht over heb ingediend.
    Mijn ontevredenheid over hoe Post NL een fout maakt en mij voor de gevolgen laat opdraaien groeit met iedere afwijzing van Post NL.
    Geachte heer Aarts,

Ik had u graag een andere reactie willen geven, maar in dit geval kan ik niet meer dan mijn collega’s ook al hebben aangegeven. Het spijt me.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    wouter
    Wat een waardeloze afhandeling. Ik ben echt ontzettend kwaad!