Klacht POSTNL: Verdwenen pakket

c.huijgen

Op 13 april j.l. verzond ik een pakket met de barcode 3SLFVZ395792756 via PostNL als retourzending aan de leverancier Redcoon. Een medewerker van PostNL op het postkantoor vulde per vergissing op het ontvangstbewijs een mij onbekend antwoordnummer 2310RH (2005) in . Later bleek mij dat dit nummer wordt gebruikt voor de afvoer van elektrische apparaten voor recycling. Het pakket bevatte een gloednieuwe printer in de originele verpakking van de leverancier.Het moet terstond en bij verder transport duidelijk zijn geweest dat ik geen afstand deed van het pakket. Het bleef/blijft dus mijn eigendom. Volgens Track en Trace is het nog op de sorteerafdeling van Postnl.
Zodra bleek dat het niet aangekomen was bij Redcoon is zowel door de leverancier als herhaaldelijk door mij geprobeerd de zaak recht te trekken. Vergeefs, het pakket is weg.
PostNl vermengt blijkbaar afval door de normale pakketten. Fout systeem Daarom gaat het niet aan de schuld bij het personeelslid te leggen.

Ik verwacht van PostNL dat ze de prijs van de inhoud van het pakket zijnde 149,90 euro overmaken op mijn girorekening NL96INGB0000165229.

Geachte heer/mevrouw Huigen,
    Uit onderzoek is gebleken dat dit pakket op 29-05 afgeleverd is bij Redcoon. Mocht dit niet het geval zijn dan betreft het hier een onverzekerde zending aan een antwoordnummer. Als hier in iets fout gaat is het aan de ontvangende partij (betalende klant) om dit samen met ons op te lossen.
    Frank
    Beste Frank,
    Graag wat details die mij onbekend zijn. Miscchien dragen ze bij aan een oplossing
    Wat was barcode van het pakket ,wat was de postcode van de ontvanger, door wie is het pakket verstuurd? Was er een bevestiging van ontvangst?
    C.Huijgen
    Geachte heer/mevrouw Huijgen,

De barcode van het pakket is dezelfde als die u gegeven heeft. Wat betreft de andere vragen, als de zending niet is aangekomen bij Redcoon kan er meer duidelijk worden door een onderzoek te starten. Dit kan alleen gedaan worden door Redcoon, omdat zij de betalende klant zijn.

Sarah
    c.huijgen
    Mijn oordeel over de serviceafdeling van PostNL is heel negatief. Vanaf dag 1 ben ik tegengewerkt. Vele gebroken beloften om terug te bellen . Een irrelevante reactie op een schriftelijke klacht. En uiteindelijk een naar alle waarschijnlijkheid leugenachtige reactie op mijn huidige klacht. Tijd voor de juristen