Klacht POSTNL: Vergoeding schade ontstaan tijdens postverwerking blijft uit

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 260523
Gebruiker
Paul Karsmakers
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Mijn postzending is beschadigd aangekomen. In bij de zending gevoegd schrijven biedt PostNL haar excuses aan. Ik verwacht dat PostNL tevens haar verantwoordelijkheid neemt en de waarde van de postzending vergoedt.

De oplossing

Vergoeding van de waarde van de postzending (€15,60).

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Karsmakers,

    Dank u vriendelijk voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat een door u verzonden poststuk beschadigd aangekomen is en dat u dit graag vergoed ziet.

    Uiteraard wil ik u uiteraard mijn oprechte excuses aanbieden dat dit is gebeurd. Een heel enkele keer gebeurt het dat brieven in de sortering beschadigd raken, omdat ze blijven haken. Graag wil ik hierover in ieder geval een klacht registreren, om dit in het vervolg te helpen voorkomen. Kunt u mij daarvoor het adres van de geadresseerde, de verzenddatum en de wijze van beschadiging toesturen?

    Daarnaast spijt het mij om mee te delen dat ik u geen restitutie kan bieden. Dit omdat briefpostzendingen op een onverzekerde wijze plaats vinden. Bij het verzenden van het poststuk bent u hiermee akkoord gegaan.

    Graag ontvang ik van u de ontbrekende gegevens voor het aanmaken van de klacht.

    Met vriendelijke groet,
    Robin
    PostNL
  2. Auteur
    Paul Karsmakers
    Datum

    Beste Robin,

    Ik ben niet de verzender maar de ontvanger van het poststuk. Het betreft een via Marktplaats aangekochte Wii U game, verzonden op 18-04-2017, beschadigd aangekomen op 20-04-2017. Als het goed is heeft de verzender zich inmiddels ook bij u gemeld nav dit voorval. Ook hij is op geen enkele wijze accoord gegaan met de wijze waarop PostNL is omgegaan met het poststuk. Het eerdergenoemde bijgevoegd schrijven voelt nu wrang aan: erkenning van schuld, maar zonder compensatie. Het getuigt van weinig inlevingsvermogen richting zowel verzender als ontvanger. Indien nodig zal ik bij mijn rechtsbijstandverzekering nagaan wat de juridische mogelijkheden zijn om deze klacht een vervolg te geven.

    Met vriendelijke groet,

    Paul Karsmakers
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Karsmakers,

    Ik begrijp dat frustrerend is dat dit gebeurt is maar er is geen vergoeding mogelijk voor deze zending. De afzender is akkoord gegaan met de voorwaarden toen de zending werd verstuurd.

    Met vriendelijke groet,
    Jurgen
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Paul Karsmakers
    Datum

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Paul Karsmakers
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?