Klacht POSTNL: Verhuisservice: post niet doorgezonden, bedrijven niet geinformeerd

B

Ik ben op 22 juni 2013 verhuisd, en heb op 3 juni 2013 Verhuisservice (Ordernummer VH1101058913) aangevraagd. Ik heb direct 39,95 euro betaald voor 6 maanden lang post doorsturen en het informeren van instanties. Het is nu bijna vier maanden later en er is geen één instantie geïnformeerd. Heel soms komt er post met een sticker (het doorsturen) naar mijn nieuwe adres, maar 90% van de post komt nog op mijn oude adres. Ik vind dit niet correct, want waar heb ik nu voor betaald? Ja, voor een hoop irritatie en het lastig vallen van de nieuwe bewoner op mijn oude adres om mijn post toch te krijgen. Hierbij weet ik ook niet zeker of zij alle post wel bewaart, want zij is het na vier maanden ook behoorlijk zat post van mij te ontvangen. Ik heb een tijdje gewacht omdat ik dacht dat instanties wat tijd nodig zouden hebben mijn nieuwe adres te verwerken. Maar zij zijn niet geïnformeerd, heb ik na een paar telefoontjes ontdekt. Vandaar nu deze klacht.

Ik wil dat de aangevinkte 16 instanties alsnog geïnformeerd worden, en ALLE post met een sticker doorgezonden wordt. Daarbij vind ik het niet meer dan redelijk een vergoeding te ontvangen voor de maanden dat dit niet gebeurd is.

Geachte mevrouw Van Heteren,Bedankt voor uw reactie op deze website. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat u niet tevreden bent over uw Verhuisservice en hiervoor bied ik u mijn excuses aan.Per e-mail ontvangt u van ons een overzicht van alle bedrijven/instanties die ingelicht moeten worden. 2 weken na de aanvraagdatum ontvangt u van ons een e-mail met een uitnodiging om eventuele vergeten organisaties alsnog in te lichten. U ontvangt ook een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw Verhuisservice, hierop staan alle aangekruiste bedrijven en instanties vermeld. Zodra ze op de bevestiging vermeld staan, zijn de bedrijven/instanties ook ingelicht. Bedrijven ontvangen de gegevens minimaal één keer per twee weken. Bedrijven hebben zelf enige tijd nodig om de gegevens te verwerken. PostNL heeft geen invloed op de snelheid waarmee ze dit doen.Uw melding betreffende het niet correct doorsturen en verzoek tot restitutie heb ik uiteraard doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen u hierover nog informeren.Met vriendelijke groet,Annet
    B
    Ik heb, zoals u voorstelt, reeds drie maanden geleden een brief ontvangen met de aangevinkte organisaties erop. Maar zij zijn niet geinformeerd. Zij sturen nog steeds post naar mijn oude adres! Terwijl ik 22 juni 2013 verhuisd ben. Kunt u mij zeggen wanneer de verantwoordelijke afdeling mij gaat berichten aangaande de verdere afhandeling en gevraagde restitutie? Ik hoop spoedig antwoord van u te krijgen.
    Hoogachtend,
    BJI van Heteren.
    Geachte mevrouw Van Heteren,Bedankt voor uw reactie waarin u aangeeft dat de door aangekruiste bedrijven en organisaties nog steeds uw oude adres gebruiken. Ik kan me voorstellen dat dit voor u erg vervelend is. Graag informeer ik u hierover.Zoals mijn collega reeds heeft aangegeven zijn alle bedrijven en organisaties die op uw ontvangstbevestiging vermeld staan door ons geinformeerd over uw adreswijziging. Wij hebben geen invloed op de snelheid waarmee zij dit doorvoeren. Aangaande de afhandeling van uw restitutieverzoek, zie ik onze administratie dat hierover op 29 oktober een brief aan u is gestuurd.Ik ga er van uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven.Met vriendelijke groet,Willemien
    PostNL Webcare
    B
    Ik heb nu zelf alle instanties bericht. Hoewel Postnl zegt dit gedaan te hebben is dit NIET het geval. Ik heb alle aangekruiste instanties aan de lijn gehad (hier ook weer belkosten voor moeten maken en postzegels) en ze wisten NIET dat ik verhuisd was. Ik heb een brief van Postnl gehad dat ze de 40 euro die ik betaald heb, niet kunnen teruggeven omdat ik de klacht te laat gemeld heb(!!??) terwijl de verhuisservice tot eind dit jaar loopt en ik instanties de tijd wilde gegeven. ZEER BOOS!!!