Klacht POSTNL: Verjaardagskaart met € 500,- nooit aangekomen

Ellen Vegter

Mijn moeder heeft een verjaardagskaart met € 500,- naar ons opgestuurd vanuit de Bruna in winkelcentrum de Hogemeren in Hoogezand, helaas is deze kaart met geld nooit aangekomen.

Excuus en misschien onderzoek of dit vaker voor komt in die regio.

Geachte heer/mevrouw Vegter,

Uit uw bericht begrijp ik dat de envelop met inhoud niet bij u is aangekomen. Ik kan mij voorstellen dat u erg teleurgesteld bent, en wil u dan ook mijn excuses hiervoor aanbieden.

Is deze zending via briefpost verzonden, of met track & trace code? Mocht deze zending met track & trace code verzonden zijn, dan raad ik u aan om contact op te nemen met uw moeder om te vragen of uw moeder contact met ons hierover op kan nemen.

Mocht deze zending via briefpost verzonden zijn, dan wil ik inderdaad graag de vermissing doorgeven. Hiermee wordt er onderzocht of er bij u in de buurt vaker post niet aankomt. U ontvangt hier geen reactie op, maar als we een oorzaak vinden dan ondernemen we gepaste actie. Daarnaast wil ik betrokken postvestiging over uw klacht informeren en hen vragen om binnen zeven werkdagen de medewerkers te informeren over uw vermiste poststukken. Ik wil u vragen om direct contact met ons op te nemen als er opnieuw post vermist wordt.
    Kunt u mij in een reactie op dit bericht laten weten wanneer uw moeder deze zending heeft verzonden, of deze zending inderdaad via PostNL is verzonden en wat haar adresgegevens zijn?

Alle post die wij (om welke reden dan ook) niet kunnen bezorgen, wordt door een speciale afdeling geopend en bekeken. Mocht de post zijn binnengekomen en een adres bevatten, dan sturen we deze alsnog door naar u of de afzender. Mijn advies aan u is dan ook contact op te nemen met uw moeder. Deze kan onder bepaalde omstandigheden een onderzoek instellen als uw zending via briefpost is verzonden. Bij een poststuk met een inhoud van eurobiljetten willen wij dan graag een omschrijving van de kaart, diens adressering en welke eurobiljetten zijn ingesloten ontvangen.

Thera
    PostNL
    Hallo Thera,

Heb mijn moeder alle vragen gesteld die u vroeg in de reactie van 30 oktober. Er zaten 10 x € 50,- biljetten in een kaart met een grote Ara erop in een langwerpige enveloppe voor John Schotel, Om de Kamp 15, 7964 KT Ansen. Deze heeft ze in een crème kleurige enveloppe gedaan en in een rode brievenbus bij de Bruna in winkelcentrum de Hoge Meren in Hoogezand gepost op maandag 16 oktober 2017.

Adres van mijn ouders.
    Essenweg 11
    9603 DT Hoogezand
    Groet,

Geachte mevrouw Vegter,

Heel erg bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb hiervan een melding gemaakt. Omdat briefpost verder niet verzekerd is of geregistreerd wordt zult u hier geen bericht meer over ontvangen, maar dit zal in de gaten worden gehouden en we houden dit intern ook bij als we meerdere meldingen uit een bepaald postcode gebied ontvangen.

Het is uiteraard heel kwalijk dat deze waardevolle zending niet is aangekomen en waarschijnlijk heeft u dit al gedaan, maar verzoek uw moeder om geen geld meer per briefpost te versturen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet