Klacht POSTNL: verkeerd postagendschap door PostNL geselecteerd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 381510
Gebruiker
RoHlynn
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Postagentschap op 800 meter van het woonadres en PostNL laat pakketten bij een postagentschap wat hemelsbreed op 1.2 kilometer zit afleveren om door de klant op te laten halen. Dit is al meer dan 26 jaar het agentschap waar wij onze post op konden halen

Jammer dat PostNL geen rekening houdt met het water wat er tussen zit dus ALS je je pakket op moet halen ben je meer dan 2 kilometer onderweg. Er wonen in deze wijk veel ouderen die met de metro hun pakket op moeten halen terwijl ze dit altijd gewoon lopend konden doen.

Ook het betreffende postagentschap (Spar) snapt men niet waarom POSTNL deze ommezwaai heeft gemaakt en zij worden ook met klachten overspoeld.
Diverse keren contact gehad met PostNL om te vragen of zij dit om kunnen zetten. De reactie van PostNL. Nee dat kan niet want dat wordt door het computersysteem geregeld. (Dan moet het computersysteem aangepast worden en niet dat probleem bij de consument neerleggen.

Het was al bekend dat PostNL nagenoeg geen service biedt maar dat PostNL zo slecht is verwacht niemand.
Gelukkig verstuur ik zakelijk geen post meer met deze uiterst klantonvriendelijk bedrijf.

Ik hoop dat voor de ouderen in deze wijk PostNL eindelijke eens actie gaat ondernemen want dit is natuurlijk belachelijk.

De oplossing

Zorgen dat de consument op het dichtstbijzijnde agentschap zijn/haar post op kan halen

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de toegewezen PostNL locatie bij u in de buurt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas is het niet altijd mogelijk om iedereen zijn/haar pakketten af te laten halen bij de meest dichtstbijzijnde PostNL locatie. Op een gegeven moment heeft een PostNL locatie geen opslagruimte meer, en moet er worden uitgeweken naar een andere PostNL locatie in de buurt. In uw geval is de Spar ook toegewezen als de standaard PostNL locatie voor uw buurt. Hier kan ik helaas geen verandering in maken. Er wordt zorgvuldig nagedacht om het voor u zo makkelijk mogelijk te maken.

    Sommige webshops bieden de optie aan om het pakketje rechtstreeks naar een PostNL locatie te sturen. In dat geval kunt u wel kiezen voor de meest dichtstbijzijnde PostNL locatie.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
RoHlynn
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dit is dus de service van PostNl. Consument FU. In de wijk die naar de Spar wordt gestuurd wonen voornamelijk ouderen die graag hun pakket ophalen bij de dagelijkse boodschappen. Nu worden de klanten naar een spar buurtwinkeltje gestuurd wat ook nog eend een kilometer verder ligt en met het openbaarvervoer moet worden bezocht. De Spar waar postnl de klanten naartoe stuurt geeft zelf ook aan dat het belachelijk is dat klanten van de andere kant van het water daar de paketten op moet halen. Zoals altijd, de veel te dure postnl kan en wil geen service verlenen. Of de plek nu lastig bereikbaar is of niet.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen