Klacht POSTNL: Verkeerd voorgelicht en inhoud pakket verdwenen

Neis

Een Post.NL agentschap heeft mij uitdrukkelijk bevestigd da een ingepakte envelop met telefoon, die ik naar UK wilde versturen, aangetekend en verzekerd zou zijn, n.a.v. lang gesprek waarin ik deze wens/noodzaak duidelijk aangaf. Nu blijkt dat de envelop leeg is aangekomen op bestemming. Schadepost ruim EUR 700. Nu blijkt dat het agentschap mijn pakket onverzekerd heeft verzonden, en wil geen verantwoordelijkheid nemen: 'Uw bon geeft aan dat het niet verzekerd verzonden is, dus zal u daar wel mee akkoord zijn gegaan'. Ook het Post.NL klachtencentrum geeft niet thuis. Onterecht want Post.NL heeft mij iets anders 'verkocht' dan hetgeen waar ik om gevraagd heb. Ook hebben zij mij onjuist voorgelicht want - naar nu schijnt - een verzending naar het buitenland kan alleen verzekerd verstuurd worden als het een pakket/doos is - hier heeft het agentschap met geen woord over gerept.

Indien de telefoon niet door aanvullend onderzoek van Post.NL boven water komt (bijvoorbeeld doordat deze in een post-sorteercentrum is achtergebleven), zou Post.NL in deze aansprakelijkheid moeten erkennen en de geleden schade aan mij vergoeden (EUR 700 plus verzendkosten), want:
- A) Onjuist voorgelicht door agentschap.
- B) Andere manier van zenden aan mij verkocht dan waar ik expliciet om gevraagd heb.

POSTNL is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.