Klacht POSTNL: Verkeerde adres, kan niks aan gedaan worden

Floris

Ik heb perongeluk een pakketje op mijn oude adres gezet. Deze kan op geen enkele manier gewijzigd worden. Als ik probeer te bellen kan ik de bestelling ook niet annuleren. De enige boodschap die ik krijg is dat ik maar moet hopen dat ze het pakketje terug sturen. Dit vind ik best wel een vervelend risico voor 85 euro. Ik weet dat het mijn eigen fout is, maar er zou toch ook contact moeten kunnen zijn met het distributiecentrum om het pakket te annuleren.

Als het nog op tijd is, de verzending annuleren. Anders hoor ik graag nog een oplossing.

Geachte heer Sanderman,

Ik begrijp uit uw klacht dat u uw bestelde pakket per ongeluk naar uw oude adres heeft laten sturen. Ik begrijp dat u het erg lastig vindt dat het pakket nu niet op het goede adres wordt afgeleverd.

Ik kan u niet veel anders vertellen dan u al van de telefonische klantenservice heeft gehoord. Het pakket kan niet geannuleerd worden, het adres kan ook niet worden veranderd door ons. Dit heeft te maken met het fraude reglement van PostNL. Wanneer wij adressen zouden kunnen wijzigen of pakketten zouden kunnen annuleren, zou hiermee fraude gepleegd kunnen worden. Daarom heeft PostNL beslist dat dit in zijn geheel niet kan, zodat de opdracht die de afzender/onze opdrachtgever ons heeft gegeven altijd zal worden uitgevoerd.

Wanneer u wenst dat wij nog verder met u meekijken naar de zending wil ik u vragen om de 3S (track&trace) code mee te sturen.

Neeltje
    Klantenservice PostNL