Klacht POSTNL: verkeerde adres gegevens gerbuik door onleesbaar label, die 3x overplakt was

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 522960
Gebruiker
posnlisnietgoed
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Pakket uit buitenland stond al een aantal dagen op ín sorteercentrum'van postnl.
Afgelopen zaterdag maar eens gebeld, maar medewerkrer kon niets doen, ik moest nog maar to maandag wachten.

Eeen uur later krijgen we een bericht van een bewoner uit amsterdam noord. Ze hebben net een pakket ontvangen dat niet voor hen was, maar omdat de verzender ons telefoonnummer bij de adres gegevens heeft gezet konden ze ons bereiken.

Blijkt uitendelijk dat het post label wel drie keer opnieuw is uitgeprint en is opgeplakt. Bij de laatste was de inkt kennelijk op en was de 2e letter van de postcode niet goed leesbaar. Iemand heeft toen bedacht dat het het een 0 moest zijn en vervolgens werd bedacht dat het huisnummer wel 22 zou zijn ipv 55.
Bijzijnder slordig om dat de overplakte labels wel goed leesbare postcode en huisnummer bevatte.
We hebben het pakket maar bij deze goede mensen opgehaald maar hebben daardoor extra reiskosten van 45km moeten maken.

De oplossing

Compensatie voor het ongemak. Dit heeft niets met corona te maken, maar gewoon slechte kwatliteitscontrole

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag nog de volgende informatie:

    - op welke adres het pakket nu is afgeleverd;
    - uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw,

    Bedankt voor de mail. Wij kunnen het pakket bij het verkeerde afhalen en zorgen dat het geleverd wordt op uw adres.
    Graag ontvang ik dan de complete gegevens van het adres waar het is afgeleverd inclusief een achternaam of bedrijfsnaam.

    Vriendelijke groet,

    PostNL Pakketten
    \

Uiteindelijke oplossing

Auteur
posnlisnietgoed
Datum
Uiteindelijke oplossing
Wat een bedrijf. Leg je uit dat het pakket verkeerd is geleverd, en dat ik zelf het pakket ben op gaan halen (en dus reed sin mijn bezit heb). Vraagt postnl on de exacte gegevens van het pakket en de adres in een privebericht door te geven. Dat heb ik gedaan en krijg de 'oplossing' dat ze het pakket willen ophalen en op het jusite adres willen afleveren. OF ik dan alle gegevens nog een keer door wil geven. Is dit nu het beste wat postnl kan bedenken. Absurt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen