Klacht POSTNL: Verkeerde adres

Mfaber

Ik wil me pakketje versturen bij de da in Schagen die ook pakketjes voor post nl verzend en ontvangt. Dit pakketje was eigenlijk bedoeld als brievenbuspakketje maar omdat de vrouw in de winkel het pakketje op de kop houdt en ermee begint te schudden waardoor alles naar 1 plek valt wordt dit een pakketje van €6,95. Goed, betaald en verstuurd. Eenmaal een paar dagen later wordt het pakketje weer teruggestuurd op me eigen adres omdat de vrouw van de winkel de stickers niet over het oude adres had geplakt. Op de site staat dat als je pakketje verkeerd is geleverd en dat je hem dan gewoon naar een post nl punt mag brengen om m goed te versturen. Daar weten ze geen raad en bellen ze post nl, ik gaf ze een briefje met de track and trace code omdat ze die waarschijnlijk wel nodig zouden hebben. Krijg een briefje terug met het nummer van post nl en 0,90 cent per minuut. Na 6 minuten krijg ik eindelijk een medewerker aan de telefoon die na 1 minuut verklaring zegt dat ze alleen een klacht in kunnen dienen. Hier krijg ik me geld dus niet mee terug, of kan ik het pakketje niet gratis mee versturen. Nu heb ik dus nog een keer €6,95 betaald om het naar het goede adres te versturen. Op de track and trace code staat het goede adres, maar omdat het oude adres niet was afgeplakt is hij daar naar toe gebracht. Als ik nu op de track and trace kijk staat er ook dat hij op het goede adres is afgeleverd, terwijl hij dat niet is.

Schadevergoeding

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het versturen van uw pakket. In eerste instantie was bij het versturen de sticker niet goed opgeplakt waardoor deze retour is gekomen. Vervolgens heeft u het nogmaals verzonden en heeft u voor de kosten op moeten draaien. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat een vervelende situatie. Ik kan me uw reactie voorstellen. Het is echter zo dat u bij het versturen van een zending zelf verantwoordelijk bent voor de wijze waarop de zending wordt verstuurd. U dient dan ook zelf het oude adres door te halen/te verwijderen zodat hier verder geen verwarring over kan ontstaan bij de sorteermachines. Daarin kan ik dan ook niets voor u betekenen. Het spijt me.

Verder geeft u aan dat de zending niet is ontvangen bij het betreffende adres. Ik zou dit graag nog even verder in mijn systeem na willen kijken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Wat was het adres van de ontvanger?
    - Heeft de ontvanger ook al navraag gedaan bij de buren?
    - Wat is uw e-mailadres?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.