Klacht POSTNL: verkeerde niet te veranderen afhaallocatie

JdW

Wij hadden 2 postagenschappen in de buurt. Na het sluiten van 1 (Bruna) hebben de postcode's een nieuwe standaard afleverlocatie gekregen. En dat is niet de overgebleven in de buurt, maar 1 veel verder weg. PostNL geeft als oplossing dat je je ophaallocatie per pakket kan veranderen - maar dat is alleen van toepassing als ze zelfs de moeite nemen het te bezorgen. In het geval van een pakket met een 3SRETA wordt deze rechtstreeks op het afleverpunt gebracht en krijg je alleen een afhaal bericht, zonder optie de locatie te veranderen.

PostNL geeft aan dat deze koppelingen niet te veranderen zijn. Maar dat is toch van de zotte? Ik ben slecht ter been, woon op 1025HX en heb een PostNL punt op korte afstand op 1025EX. Maar PostNL heeft mijn adres het afhaalpunt op 1031AD toegewezen. Dit is duidelijk een fout in het systeem en dit zou gecorrigeerd moeten worden. Maar PostNL geeft hier geen mogelijk toe op hun pagina's.

Het wijzigen van de standaard afhaallocatie voor mijn adres zodat ik gewoon mijn pakketjes weer kan ophalen.

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van pakketten op een bepaalde PostNL-locatie. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting voldoet. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw bericht maak ik op dat u niet blij bent met de locatie waar uw pakketten automatisch naartoe worden gestuurd. Doordat er een agentschap is gesloten is dit voor u veranderd. Er zou dichter bij u in de buurt een locactie zijn maar hier worden uw pakketten niet afgeleverd. U geeft aan dat u eerder contact heeft gehad met ons. Wij hebben aangegeven dat het niet mogelijk is om de locatie te veranderen. Ook ik moet hij hierbij aansluiten.

Ik begrijp dat u slecht ter been bent wat het lastig maakt om de locatie 1031 AD te bezoeken. Dit betreur ik zeer. Desondanks kan ik geen wijzigingen aanbrengen in deze locatie. Het is voor sommige pakketten ook mogelijk om al vóór de eerste bezorgpoging een afhaallocatie te kiezen. Zodra u de Track&Trace-code van de afzender heeft gekregen kunt de mogelijkheden online bekijken.

Het spijt mij dat wij niet aan uw verzoek kunnen voldoen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

JdW
Wat een flut standaard antwoord. Leg mij nu maar uit waarom dit niet te wijzigen is. Als je mijn klacht echt gelezen had had je begrepen dat voor mijn paketten in kwestie geen locatie gekozen kan worden aangezien Chinese zendingen door jullie gelijk naar de standaard locatie gestuurd worden. Door jullie onwil mee te denken ontstaat er een onmogelijke situatie voor mij. Ik vraag me af of dit zelfs wel legaal is. Moreel is het ieg niet!