Opgelost door POSTNL: Verkeerde postbezorging

C.G. Riesewijk

Ik ontvang post op Schoolbosweg 12 te Heino die bestemd is voor een persoon die woonachtig is op Schoolbosweg 8 en/of 10. Op nummer 8 en/of 10 is Camping Heino gevestigd en de betreffende persoon woont op die camping in een caravan of chalet met nummer 12. De sorteermachine/computer van Postnl neemt als laatste cijfers van de adresseringscode het nummer 12 op. De postbezorgster kijkt alleen naar dat nummer en niet naar de naam van de geadresseerde, met als gevolg dat ik ten onrechte die post ontvang. Ik heb haar al herhaaldelijk op de gemaakte fout gewezen. Maar zij blijft volharden. Ook heb ik al vaak post retour afzender gezonden. Omdat ik vandaag een rouwkaart ontving en ik die toch moeilijk terug kan sturen (vandaar dat ik hem op de camping heb afgegeven) heb ik besloten maar eens in de pen te klimmen. Bij deze!

Juiste sorteercodes op poststukken en/of bezorging op het juiste adres, liefst ook als het huisnummer verkeerd is aangegeven maar er wel overduidelijk een naam opstaat.

Geachte heer Riesewijk,

Erg spijtig te vernemen dat u regelmatig post ontvangt voor een adres aan de Schoolbosweg 8 en/of 10, chalet 12. Goed dat u dit bij ons aangeeft. Ik maak graag een klacht aan zodat er extra aandacht besteed kan worden aan de bezorging op jouw adres.

Om de kalcht aan te kunnen maken heb ik nog wel wat extra informatie nodig. Kunt u hierbij aangeven wanneer de laatste keer is geweest dat het mis is gegaan en of de post daadwerkelijk door postNL werd bezorgd? Dan kunt u eventueel herkennen aan de oranje streepjescode onderaan de envelop of het logo van PostNL.

Ik hoor graag van u.

Irene
    PostNL
    C.G. Riesewijk
    Op 18 juni is een rouwkaart bezorgd door POSTNL, zoals in mijn klacht al aangegeven! Veelal is er een verkeerde codering door de computer op het poststuk aangegeven. Adres Schoolbosweg 8 - 12 wordt dan aangegeven in de codering als 8141px 12 terwijl dat 8141px 8 moet zijn. Ook als er alleen nummer 12 is aangegeven is duidelijk aan de naam van de geadresseerde af te lezen dat het poststuk niet voor mij bestemd is. De vaste postbezorgster is hier ook op gewezen. Soms staat er zelfs Camping op!!
    Geachte heer Riesewijk,

Hartelijk dank voor uw aanvullende informatie. Ik heb uw klacht inmiddels doorgegeven aan de manager van de afdeling postbezorging, met het verzoek de betrokken medewerkers binnen zes werkdagen aan te spreken op de gemaakte fouten. Bovendien zal hij erop toezien dat de bezorging van de post op uw adres wordt verbeterd. Omdat uw klacht intern wordt besproken, ontvangt u geen verdere reactie.

Uit uw bericht begrijp ik dat u de verkeerd bezorgde post inmiddels op het juiste adres heeft bezorgd, hiervoor wil ik u hartelijk danken. Als er ondanks onze extra aandacht toch geen verbetering in de bezorging optreedt, laat het mij dan gerust weten.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Klantenservice PostNL
    C.G. Riesewijk
    Hoewel er geen concrete toezeggingen zijn gedaan inzake aanpassing van de codering op poststukken ga ik vooralsnog akkoord. Ik neem aan dat aanvullende instructies voor de bezorgster voldoende zal zijn. We zullen zien hoe het gaat!