Klacht POSTNL: Verloren pakket

Rowinpeet

Op 6 november 2014 is mijn pakketje dat ik aangetekend heb verstuurd naar Duitsland kwijtgeraakt. Het pakketje was verzekerd tot 500 euro en dus heb ik recht op schadevergoeding. Na 3 maanden aandringen zou ik dan eindelijk mijn geld terugkrijgen. De respons en service bij PostNL was zo gebrekkig dat ik bijna iedere week moest bellen naar de klantenservice of er alsjeblieft gereageerd kon worden op mijn mailtjes naar Carla Stipdonk van PostNL Customer Service international. Uiteindelijk heb ik alle benodigde formulieren ingevuld, waarbij ik bij 1 formulier (van de 3) mijn rekeningnummer verkeerd heb ingevuld (één cijfer verkeerd). Als PostNL goed had gecheckt hadden zij gezien dat ik op de meeste recente formulieren mijn juiste rekeningnummer had ingevuld. Dit is echter niet gebeurd en nu heb ik mijn geld nog steeds niet, en moet ik weer iedere week bellen of mailen om op de hoogte gehouden te worden over wat er nu staat te gebeuren.

Ik wil mijn geld terug! Ik heb op het meest recente antwoordformulier, waarop werd gevraagd naar mijn rekeningnummer en bank zodat ze over kunnen gaan tot compensatie, alle gegevens correct ingevoerd. Vervolgens is het bedrag naar een verkeerd nummer overgemaakt omdat ik op een formulier dat maanden eerder is ingevuld één getal van mijn rekeningnummer verkeerd heb ingevuld (een 6 ipv een 7). Echter, dit is niet mijn probleem. Zij hadden de gegevens goed moeten checken alvorens ze over zouden gaan tot compensatie, niet ik. Ze proberen nu het geld terug te krijgen dat naar het verkeerde rek. nummer is gestuurd en dit vervolgens naar mij over te maken, maar er moet gewoon het juiste bedrag naar mijn rekening worden overgemaakt. Hoe zij zelf oplossen wat er met het verkeerd overgemaakte geld gebeurt, moeten zij zelf weten.

Geachte heer/mevrouw R.Peet,
    Vervelend om te lezen dat er nog geen bedrag is bijgeschreven op uw rekening. Het rekeningnummer staat wel juist bij ons in het systeem, maar ik zie helaas dat dit in een mail wat naar u gestuurd is, helaas verkeerd is gemeld. Ik zal dit nogmaals voor u in het systeem zetten, met het verzoek het te corrigeren.
    In ieder geval excuses voor het ongemak.
    Femke
    Rowinpeet
    Beste Femke,Dank hiervoor. Ik heb inmiddels weer contact gehad met Carla Stipdonk en die vertelde mij dat de schade afdeling ermee bezig is. Ik word echter niet op de hoogte gehouden van de voortgang want het is inmiddels alweer twee weken geleden dat ze contact met me op nam. Ik wil weten waar ik aan toe ben in plaats van continu van het kastje naar de muur worden gestuurd! Dus, als u tijd hebt, zou u me dan duidelijk op de hoogte willen houden? Alvast bedankt.
    Geachte heer/mevrouw Peet,Bedankt voor uw bericht. Ik kan me goed voorstellen dat u graag op de hoogte wilt worden gehouden van de voortgang van het onderzoek. Ik heb dan ook een bericht naar de behandelaar gestuurd met het verzoek om hierover zo spoedig mogelijk contact met u op te nemen. Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Tamar
    Rowinpeet
    Dank daarvoor. Ik zal de klacht echter pas als afgehandeld noteren zodra ik eindelijk het geld terug heb. Ik heb de afgelopen 4 maanden namelijk vaker bericht gekregen dat er een collega contact met mij zou opnemen om het af te handelen, maar kijk eens waar we nu staan (nog steeds met lege handen). In ieder geval bedankt voor het verzoek aan uw collega en ik ben benieuwd wat er nu weer uit zal komen. Groet Rowin
    Hallo Rowin,Dat is je goed recht! Volgens mij is er weer wat beweging geweest vandaag, we wachten af. Met vriendelijke groet,Ed
    Klantenservice PostNL
    Rowinpeet
    Inmiddels nog steeds geen bericht gehad over wat er nu gaat gebeuren/ wat er momenteel gebeurt. "Volgens mij is er weer wat beweging geweest" heb ik natuurlijk ook helemaal niks aan. Wanneer gaan jullie nou eens concreet worden? Ik heb recht op mijn geld en na 5 (!) maanden ben ik het spuugzat. Als het niet op de goedschikse manier kan, dan maar kwaadschiks. Als er aan het eind van deze week niets gebeurt zal ik verdere actie ondernemen dmv een advocaat. Groet,Rowin
    Beste Rowin,Ik kan me het helemaal voorstellen dat je het spuugzat bent. Dit is absoluut niet de manier waarop wij met klanten horen om te gaan. Ik heb nu weer een bericht/melding gedaan richting de collega die uw uitbetaling moet regelen en erbij vermeld dat u anders binnen een week met een advocaat komt. Ik hoop echt dat het nu eindelijk opgelost wordt. Als ik er zelf bevoegd toe was had ik het gelijk opgepakt.Ik verneem graag uw reactie als het geld binnen een week niet op uw rekening staat.Met vriendelijke groet,
    Maaike
    Beste meneer/mevrouw,
    Ik heb contact gehad met mijn vaste contactpersoon en die houdt me opnieuw aan het lijntje. Ik heb haar dit gemeld en zal dit nu ook aan jullie melden:
    Bij deze stel ik U in de gelegenheid uiterlijk vrijdag 20-03-2015 tot betaling van de verschuldigde €480 over te gaan, bij gebrekke waarvan ik de vordering uit handen zal geven aan gerechtsdeurwaarders kantoor Van Arkel gevestigd te Leiden, alle bijkomende kosten ten spijt.
    Rowinpeet
    Ik kreeg een mailtje van mijn contactpersoon in deze case, mevr. C Stipdonk, met daarin de vermelding dat degene die erover gaat op het moment niet aanwezig is en dat ik de rest van de week moest afwachten. Dit mailtje kreeg ik overigens een week nadat ik zelf een mailtje had gestuurd. Belachelijk! Zo'n late reactie en dan ook nog het proces rekken met wéér een week, ik ben er klaar mee. Ik kan zo een bestand sturen met minstens 4 mails van haar die het proces minstens een week rekken. Triest.
    Rowinpeet
    Ik heb genoeg geduld getoond. Ik krijg ook nog steeds niet de indruk dat er daadwerkelijk dingen gebeuren achter de schermen, getuige de mail van mijn contactpersoon. Vandaar het inschakelen van het gerechtsdeurwaarderskantoor. Ik meld dit nu aan jullie omdat ik bang ben dat mijn contactpersoon bij jullie weer niet zal reageren en hier dus niks van bekend zal zijn binnen het bedrijf. Dus nu weten jullie het ook; vóór vrijdag geen betaling, inschakeling van het deurwaarderskantoor.
    Geachte heer Peet,
    Mijn excuses dat deze zaak zo lang heeft moeten duren. Ik zie dat uw vergoeding inmiddels is goedgekeurd en u krijgt uiterlijk eind volgende week €485,99 van ons uitgekeerd. Hierover bent u op 18 maart telefonisch ingelicht door de behandelaar en zij heeft bij deze ook de case gesloten. Met vriendelijke groet,
    Frank
    Rowinpeet
    Ik heb het geld nog steeds niet(!). Het zou uiterlijk vorige week worden overgemaakt. Ik denk dat zich nu wel laat raden hoe belachelijk ik dit vind. Ik denk dat ik echt maar een deurwaarder moet inschakelen aangezien jullie je woord nooit nakomen. Heel triest. Ik hoopte eindelijk op een goede afloop maar nog even langer wachten dus. Ik hoor graag hoe jullie dit gaan oplossen. Ik wil het echt uiterlijk woensdag 7 april op m'n rekening hebben.