Klacht POSTNL: Vermissing / diefstal persoonlijke post

Uutje68

Er zijn drie brieven (met inhoud) niet bezorgd. Twee brieven zouden op 12 november 2019 bezorgd worden en één brief op 19 november jl.. Daar het om "gewone" post gaat, wil PostNL de klacht niet in behandeling nemen. Ik heb de PostNL app en heb daarop gezien dat de desbetreffende brieven zijn gesorteerd en die dag nog zouden worden bezorgd. Ik kan middels aankoopbewijzen aantonen dat ik hierdoor €44,00 aan schade heb geleden. Het feit dat PostNL niet actief op zoek gaat naar de vermiste brieven vind ik nalatig. Volgens mij moeten zij hier gehoor aan geven op basis van de postwet art. 7

Actief op zoek gaan naar de vermiste brieven en deze alsnog bezorgen. Zorgvuldiger omgaan met post en de Postwet naleven. Ze leveren niet conform de (eigen) voorwaarden: doorgaans binnen een werkdag bezorgen en zeker niet drie brieven zoekraken binnen een week tijd. Dit is nalatig handelen.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de postbezorging op uw adres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is een kwalijke zaak dat u binnen korte tijd drie poststukken niet ontvangen heeft, ondanks de aankondiging in de app. Graag registreer ik een klacht voor u, zodat de interne processen van PostNL verbeterd kunnen worden. Indien de poststukken worden gevonden zal PostNL deze alsnog bezorgen. Er kan geen actief onderzoek naar de poststukken gestart worden, omdat de poststukken zonder track en trace verzonden zijn. De poststukken zijn daarmee ontraceerbaar.

- uw e-mailadres;
    - de namen van de afzenders;
    - het land van herkomst (binnen- of buitenland).

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

Uutje68
    Ik he alle gevraagde informatie aan u verschaft en vervolgens blijft het doodstil en onderneemt u (PostNL) geen enkele actie. Sterker nog: na de drie brieven die nooit bij mij zijn bezorgd, zijn er inmiddels in een week tijd drie brievenbuspakjes niet bezorgd (binnen de termijn van 5 werkdagen) en is er ondanks de aanwezige track en trace codes geen enkele informatie voorhanden over de status van de verzending, terwijl ik hier juist extra voor betaal!! Binnen twee weken zijn er dus al 6 poststukken niet bezorgd / verdwenen. PostNL onderneemt geen enkele gepaste actie, ondanks mijn klachten. Inmiddels ben ik hierdoor voor ruim €120,00 gedupeerd. PostNL is een waardeloos bedrijf, ik kan niet anders concluderen dan dat mijn eigendommen door Post NL gestolen zijn. Zes keer is namelijk geen toeval meer. Voortaan verstuur ik brievenbuspakjes en pakketten via DHL en DPD. Ik roep andere ontevreden klanten op om dit ook te gaan doen. Boycot PostNL! Boeven zijn het!