Klacht POSTNL: Vermist pakketje

Chinta

Ik heb op 22 februari 2017 een bestelling geplaatst. Uit de track and trace code blijkt dat het pakketje sinds 1 april 2017 al in Nederland is. Het pakket is verzonden door LAO'S post. Al diverse malen contact gehad met PostNL maar mijn pakketje is bij hun niet bekend. Terwijl het wel via PostNL geleverd dient te worden. Ik wordt door PostNL van het kastje naar de muur gestuurd.

Dat mijn pakketje gevonden wordt en liefst vandaag nog geleverd.

Geachte heer, mevrouw Van der Tuin,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending uit het buitenland verwacht maar dat deze niet getraceerd kan worden.

Zou ik de track en trace code van u mogen ontvangen? Ik neem graag een kijkje naar de zending,

Jurgen
    Chinta
    De track and trace code is LAOYL1001201512yq. Maar hier zou PostNL niet mee werken.
    Geachte heer, mevrouw Van der Tuin,

Bedankt voor de code. Dit is inderdaad een code die ik niet kan traceren of omnummeren naar een Nederlandse barcode. Dit is alleen mogelijk met barcodes die er ongeveer zo uitzien; AB12345678CD. Maar dit pakket is al veel te lang onderweg als deze al in februari naar u is verzonden.

Ik kan me uiteraard voorstellen dat u heel erg teleurgesteld bent in het feit dat u uw pakket tot op heden niet heeft ontvangen en dat u zich hier zorgen om maakt. Het is echter internationaal zo afgesproken dat in dit geval alleen de afzender een onderzoek kan opstarten via zijn of haar eigen lokale postdienst. Ik adviseer u daarom om contact op te nemen met de afzender.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Chinta
    Dit heb ik al gedaan, de verzender stuurt mij opnieuw door naar PostNL. Maar goed mijn klacht wordt niet opgelost omdat PostNL zich achter de internationale wet verschuilt. Dit is niet het eerste pakketje wat bij PostNL weg raakt dit is de zoveelste en zal ook niet de laatste zijn. Genoeg verhalen gelezen en als je mazzel hebt wordt het na een half jaar nog eens geleverd omdat het zogenaamd gevonden is. Denk dat PostNL maar eens echt bij zichzelf te rade dient te gaan dat PostNL nog wel echt een monopoliepositie kan handhaven.