Klacht POSTNL: Vertraging in het ontvangen van een afhaalbericht

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 342483
Gebruiker
vanderDrift1
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In mei 2018 waren wij niet thuis, hierop is ons pakket naar een plaatselijk afhaalpunt gestuurd. Echter zat er geen briefje in de bus over dat we niet thuis waren. Hierna wordt er een afhaalbericht naar je huis gestuurd. Omdat deze niet leesbaar was, heeft het meer dan 2 weken geduurd voor dit bericht ons huis bereikte. Toen was het pakket al terug gestuurd naar de verzender (Ali Express). Door de vertraging in het ontvangen van het afhaalbericht en een handtekening die PostNL heeft gezet zitten wij nu in een uitzichtloos conflict met de verzender, waarin PostNL zegt dat zij niets fout hebben gedaan in deze en wij als consument het zelf maar moeten uitzoeken. In alle gesprekken en brieven met PostNL worden wij als consument niet serieus genomen en al 7 maanden van het kastje naar de muur gestuurd.

De oplossing

Graag zouden we hebben dat PostNL onze klacht serieus neemt en samen met ons gaat kijken naar een oplossing voor ons probleem, waar zij (deels) schuld aan hebben.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te vernemen dat u dit afhaalbericht niet op tijd heeft ontvangen, waardoor u uw pakket niet op tijd heeft kunnen afhalen en deze retour is gegaan naar de afzender. Mijn excuses hiervoor. Graag wil ik reageren op uw bericht.

    Aan de hand van mijn administratie zie ik dat uw klacht geregistreerd is om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren. U komt echter niet in aanmerking voor een vergoeding of compensatie. Ik kan in deze kwestie verder niets meer voor u betekenen. U heeft een overeenkomst met de afzender en de afzender heeft een overeenkomst met de postdienst. Ik hoop dat u samen met de afzender nog tot een oplossing kunt komen.

    U hoort uiteraard op tijd een afhaalbericht te ontvangen, maar u kunt buitenlandse pakketten altijd in de gaten houden via www.internationalparceltracking.com. U kunt in plaats van de 3S-code uw buitenlandse code invullen en zodra het pakket in Nederland is verwerkt kunt u het pakket in de gaten houden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
vanderDrift1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Post.nl legt de schuld van dit probleen mij mij en de verzender neer. Dit vind ik onterecht. Post.nl heeft hierin verzaakt, ( het is de sorteermachine die het kaartje niet kon lezen en eigen personeel wat uiteindelijk het kaartje te laat bij ons heeft bezorgd) deze moeten dus hun verantwoordelijkheid nemen. Het enige wat er gebeurt is dat ze het afschuiven op een ander. Dan schrijven ze nog dat ik contact kan openen met de klantenservice. Dat heb ik al meerdere malen gedaan en ik kreeg steeds hetzelfde antwoord: sorry wij kunnen hier niets aan doen en doorverbinden kunnen we ook niet. Post.nl heeft getekend voor ontvangst dus de verzender zegt dat het pakketje afgeleverd is..... jammer dit, wij hebben er een hoop elende van en zijn ruin 40 euro armer. Post.nl ik had graag gezien dat jullie je verantwoordelijkheid hadden genomen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen