Klacht POSTNL: Vertraging postbezorging kost mij veel geld!

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 417370
Gebruiker
Jorica
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Schriftelijke berichtgeving dat pakket bij bezorgpunt Bruna af te halen was 13 dagen te laat bezorgd. Resultaat is dat mijn pakket na 7 dagen retour afzender (leverancier in China) is gegaan. Pakket wel al betaald natuurlijk, vooralsnog 132 euro kwijt!!

De oplossing

Contact opnemen en zorgen voor juiste aflevering pakket

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie

    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. U heeft het afhaalbericht te laat ontvangen, waardoor u het pakket niet tijdig kon afhalen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is begrijpelijk dat u niet tevreden bent over de gang van zaken. Ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden voor het feit dat u het afhaalbericht te laat ontvangen heeft. Tot mijn spijt kan ik de situatie niet ongedaan maken. Uw pakket zal dus terugkeren naar de afzender. Daarom kunt u voor een passende oplossing, zoals een herzending, bij de afzender terecht.

    Voor toekomstige zendingen uit het buitenland raad ik u aan om de track en trace code die u van de afzender krijgt via https://www.internationalparceltracking.com/ in de gaten te houden. Zodra uw pakket wordt voorgemeld bij PostNL kunt u uw pakket via deze website traceren. Ook kunt u de app van PostNL installeren en de code daar opslaan. Dan verschijnt het pakket automatisch in uw overzicht, zodra er meer over het pakket bekend is.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jorica
Datum
Uiteindelijke oplossing
Antwoord: "Voor toekomstige zendingen uit het buitenland raad ik u aan om de track en trace code die u van de afzender krijgt via https://www.internationalparceltracking.com/ in de gaten te houden". Dit is geen oplossing, maar een advies. Wellicht kan PostNL iets verzinnen dat zij de klant zelf actief benaderen dat een pakket onderweg is.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen