Klacht POSTNL: Vertraging postbezorging kost mij veel geld!

sad Niet opgelost
Jorica

Schriftelijke berichtgeving dat pakket bij bezorgpunt Bruna af te halen was 13 dagen te laat bezorgd. Resultaat is dat mijn pakket na 7 dagen retour afzender (leverancier in China) is gegaan. Pakket wel al betaald natuurlijk, vooralsnog 132 euro kwijt!!

Contact opnemen en zorgen voor juiste aflevering pakket

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. U heeft het afhaalbericht te laat ontvangen, waardoor u het pakket niet tijdig kon afhalen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is begrijpelijk dat u niet tevreden bent over de gang van zaken. Ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden voor het feit dat u het afhaalbericht te laat ontvangen heeft. Tot mijn spijt kan ik de situatie niet ongedaan maken. Uw pakket zal dus terugkeren naar de afzender. Daarom kunt u voor een passende oplossing, zoals een herzending, bij de afzender terecht.

Voor toekomstige zendingen uit het buitenland raad ik u aan om de track en trace code die u van de afzender krijgt via https://www.internationalparceltracking.com/ in de gaten te houden. Zodra uw pakket wordt voorgemeld bij PostNL kunt u uw pakket via deze website traceren. Ook kunt u de app van PostNL installeren en de code daar opslaan. Dan verschijnt het pakket automatisch in uw overzicht, zodra er meer over het pakket bekend is.

Jorica
Antwoord: "Voor toekomstige zendingen uit het buitenland raad ik u aan om de track en trace code die u van de afzender krijgt via https://www.internationalparceltracking.com/ in de gaten te houden". Dit is geen oplossing, maar een advies. Wellicht kan PostNL iets verzinnen dat zij de klant zelf actief benaderen dat een pakket onderweg is.