Klacht POSTNL: verzekerd verzenden blijkt na opvolgen van het advies van POSNL niets waard.
Details
Klacht
3 mei 2017 chatcontact met POSTNL of ik een een elektronisch orgel van 18 kilo die zelf al verpakt is in een houten koffer kan verzenden naar Zweden en hoe ik dat moet verpakken. Ik krijg als reactie dat verzending zou geen enkel probleem is, mits het orgel goed verpakt is in karton en bubbeltjesplastic.5 mei: orgel verzekerd naar Zweden verstuurd, verpakt met dubbel bubbeltjesplastic en dubbele kartonnen verpakking met barcode 3SKAAG8751502
12 mei: bericht van de ontvanger dat het pakket is aangekomen met onbeschadigde verpakking, maar dat binnen in de houten koffer het kunststof is gescheurd en de elektronische inhoud is verschoven. Conclusie: ze hebben het pakket van behoorlijke hoogte laten vallen of er is iets heel zwaars op gevallen.
24 mei: schadeformilier ingediend, na een tweede verzoek om een formulier en na verzameling van alle gevraagd gegevens, zoals foto's en en het opmaken van een schadeformulier in Zweden bij het plaatselijk postkantoor.
12 juni: gebeld door POSTNL: de schadeclaim is afgewezen, omdat de verpakking onvoldoende was. Ik had er als verzender rekening mee moeten houden dat het transport via lopende banden gaat en dat er vanaf een hoogte pakketten tot 30 kg op kunnen vallen.
Gewenste oplossing
Alsnog toekenning van de schadeclaim- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.