Klacht POSTNL: Verzekerde verzending bon kwijt, wel overige informatie bekend, niets meer mogelijk

Josvanhemert

24 September 2013 heb ik een pakket verzonden naar China, met daarin een Tablet welke voor reparatie ging. Hierbij heb ik mijn paspoort moeten laten zien er is er daarvan informatie opgeschreven. Ik heb een formulier in moeten vullen en heb de verzending verzekerd verzonden. De kosten voor de verzending waren welgeteld € 25,60. Na een 2 tal weken wachten heb ik de track en trace code ingevuld en bleek het pakket aangekomen te zijn. De bon was op dat moment zoekgeraakt, maar mede omdat de werknemer van PostNL niet melde dat ik deze moest bewaren heb ik er geen moeite voor gedaan om deze te vinden. Echter nadat ik contact op had genomen met de persoon in China, bleek dat het pakket niet binnen was gekomen. Bij navragen kwam er vanuit China geen oplossing, dus weer terug naar de klantenservice van PostNL. Deze kwam niet met een oplossing, want ik was het bonnetje kwijt en daarmee had ik ook geen barcode. Wel had ik alle info omtrent het pakket, maar zonder barcode is er niets mogelijk.

Ik ben tevreden zodra er zoals dat hoort bij een verzekerde verzending een \"onderzoek\" wordt ingesteld en zodra hier niets uit komt, het pakket zoals dat hoort zal worden vergoed. Ik ben niet tevreden met het weer door worden geschoven naar de help desk van PostNL. De kosten van het verzenden waren de helft van de waarde van het pakket en ik heb voor een verzekerde verzending gekozen zodat ik zeker wist dat het aan zou komen.

Geachte heer Van Hemert,Ik vind het erg vervelend dat uw zending naar China nog niet is bezorgd. Mijn excuses hiervoor.Volgens mijn gegevens is de zending op 1 oktober 2013 bezorgd in China. Wanneer de geadresseerde aangeeft de zending niet hebben ontvangen, dan kunnen wij voor u uitzoeken waar uw zending is. Daarom stuur ik u via de post een navraagformulier. Ik adviseer u om het formulier zo volledig en zorgvuldig mogelijk in te vullen. Vermeld altijd in het Nederlands of Engels de inhoud, de barcode en het adres van de geadresseerde. Stuur het formulier met een kopie van het originele verzendbewijs zonder frankering naar: PostNL Klantenservice
    Antwoordnummer 60417
    8900 KS LeeuwardenU ontvangt binnen 14 werkdagen een ontvangstbevestiging. Omdat een deel van het onderzoek mogelijk plaatsvindt in het buitenland, zijn wij afhankelijk van andere nationale postbedrijven. Hierdoor duurt het onderzoek maximaal drie maanden. Wij informeren u schriftelijk over de uitkomst.
    Met vriendelijke groet,Wendy
    Klantenservice PostNL
    Josvanhemert
    Ik begrijp dat ik de barcode hierbij moet invullen. Echter staat de barcode op mijn bon en kan ik deze daardoor niet meer achterhalen. Zal ik alsnog het formulier invullen met alle gegevens die ik heb?
    Geachte heer Van Hemert, Hartelijk dank voor uw reactie.Gewoon invullen. We kunnen altijd bij de Chinese collegae navraag doen op basis van de scan gegevens. En in Nederland bijvoorbeeld bij onze afdeling Onbestelbare stukken op basis van inhoud.Als u nog langer wacht dan loopt u kans dat de beschikbare informatie in het buitenland niet meer toegankelijk wordt.Er van uitgaande u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Frouktje