Klacht POSTNL: Verzendbewijs is geen bewijs??

sad Niet opgelost
HoeIsHetMogelijk

Mijn pakketje met Track & Trace code is vermist. Meerdere keren gebeld met PostNL. 26 minuten in de wacht gestaan en toen te horen gekregen dat ze niets kunnen doen. "Het zou op het sorteercentrum moeten zijn....." En "misschien kunt u contact opnemen met de afzender". Huh? Dat ben ik zelf! "We kunnen u niet verder helpen". Maar ik heb een track en trace code?!?! "Daar kan ik niets mee, want het is niet aangemeld in mijn computer". Oef!!! Geen hulp dus. En mijn retourzending komt niet aan, dus ik mag ook nog een rekening gaan betalen! Slechte zaak voor PostNL. Ik heb een verzendbewijs, maar heb geen bewijs??

Mijn pakketje terugvinden en aan mijn geadresseerde sturen. Of mij het bedrag van de inhoud betalen (+verzendkosten)!!

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een door u verzonden brievenbuspakje. Uw brievenbuspakje is niet bij de geadresseerde afgeleverd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses voor het feit dat het door u verzonden brievenbuspakje nog altijd niet is afgeleverd. PostNL streeft ernaar om brievenbuspakjes de volgende bezorgdag te leveren. Wanneer dit onverhoopt niet lukt zal het pakje binnen vijf bezorgdagen alsnog worden geleverd. Na vijf bezorgdagen moeten we de zending helaas als vermist beschouwen.

Omdat u voor een onverzekerde verzendmethode heeft gekozen is nader onderzoek tot mijn spijt niet mogelijk. Om diezelfde reden kan ik u niet financieel compenseren voor de inhoud. Het vergoeden van de verzendkosten is wel mogelijk. Dit maak ik graag in orde.

- uw IBAN en tenaamstelling (gelieve dit NIET openbaar plaatsen);
    - heeft u online een verzendlabel aangemaakt of heeft u het verzendlabel bij het PostNL-punt gekocht?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

Bedankt voor uw reactie. Wij hebben u ook gevraagd of u dit label online aan had gemaakt, via een PostNL-punt had gekocht of dat u het verzendlabel via de afzender heeft ontvangen. Ik wil u daarom nog graag vragen om antwoord te geven op deze vraag, zodat wij u op de juiste wijze verder kunnen helpen.

Nogmaals bedankt voor uw reactie. U ontvangt het bedrag van € 4,00 binnen veertien werkdagen terug op de door u opgegeven rekening.

HoeIsHetMogelijk
Slechts een terugbetaling van de verzendkosten. Die heb ik vandaag op mijn rekening gekregen.