Klacht POSTNL: Verzending wordt voorbereid door zender

MirtheR

Ik heb gisteren (11 sept 2013) een track en trace code ontvangen. Toen ik deze invoerde bij PostNl stond er dat het pakketje vandaag tussen 13.30-15.30 wordt afgeleverd. Nu is het 18.30 en is mijn pakket nog niet binnen. Als ik kijk bij status staat er verzending wordt voorbereid door zender? Als ik dit intyp bij een zoekmachine komt er vaak te staan dat het pakket op dat moment zoek is.. Ik vraag me af waar het pakket is en of het kan dat een persoon een track en trace code krijgt zonder het pakket af te geven!>

Graag hoor ik zsm antwoord

Pakket zsm bij mij bezorgen

Geachte MirtheR, Hartelijk dank voor je bericht.
    Ik zie dat je de zending inmiddels hebt mogen ontvangen.Op internet wordt de verwachte datum (en het verwachte tijdstip) van bezorging aangegeven zodra een zending elektronisch wordt voorgemeld in onze systemen.98% van de zendingen (gemiddeld ca. 400.000 per dag) wordt de eerstvolgende werkdag na verzending aangebodenAanbieden van een zending op postkantoor rond 18:00 uur liggen wat ingewikkeld. in sommige gevallen is de collegae namelijk al bij het postkantoor geweest om de zendingen van die dag op te halen. Zendingen die daarna nog aangenomen worden zullen dus de volgende dag pas in de sortering worden opgenomen en daardoor een dag later in de bestelling mee kunnen.Als ik de scans bekijk lijkt mij dit de reden waarom u de zending de 13e in ontvangst heeft kunnen nemen en niet de 12e september.Wanneer u in de toekomst een aflevering status wil bekijken is het inderdaad goed dat u de statusbalk in de gaten houdt.Is deze namelijk voor drie/vierde groen gekleurd dan kan u er redelijkerwijs van uit gaan dat de bezorgende collega in de regio de door u verwachte zending in zijn/haar auto mee heeft.Met vriendelijke groet,Frouktje