Klacht POSTNL: verzendkosten betalen van afzender

Klachtnummer
# 131533
Gebruiker
willemsen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De afzender heeft een pakje verstuurd (nooit ontvangen) voor 69 cent.
Hoe kun je een pakje versturen via jullie voor 69 cent i.p.v 6.95 euro.
Nu moet ik 8.28 euro betalen voor een pakje wat ik nooit ontvangen heb.
Betaalcode is Z11.150925.000204
Mvg,

Maurice Willemsen


De oplossing

Niet betalen

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Willemsen,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit natuurlijk erg vervelend is.

    Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. In uw geval staat er geen afzender op de brief. Hierdoor wordt de portokaart automatisch naar uw adres doorgezonden. Ik kan me indenken dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze brief niet zelf heeft verstuurd. Ik wil u daarom vragen de sticker op de portokaart te verwijderen en de kaart ongefrankeerd terug te sturen met de handgeschreven melding 'afgeboekt in overleg met KS'.

    Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen