Klacht POSTNL: Verzendkosten betalen van een aangenomen pakketje

Klachtnummer
# 166439
Gebruiker
Kaat
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Goedemorgen,
2 weken geleden een envelop ontvangen (via Marktplaats iets gekocht)
Natuurlijk opengemaakt, maar na een week krijg ik voor de 2e keer (1e pakketje was vorige maand, ook door afzender te weinig port betaald maar heb ik WEL betaald via automatische afschrijving (6,95) een kaart of ik ALWEER 5,84 euro wil betalen omdat de afzender dus weer niet bekend is bij jullie.
Nou heb ik dit al een keer gedaan maar om nu alweer voor iemand anders te gaan betalen vind ik toch wel erg vervelend!
Als jullie zelf al zien dat er te weinig port op een poststuk zit horen jullie dit bij de ontvanger eerst te melden zodat het poststuk geweigerd kan worden, en NIET na bijna een week een kaart sturen of ik het bedrag wil overmaken! Ik lees net precies dezelfde klacht bij een ander en de oplossing is voor mij duidelijk, ik stuur de kaart terug. Hoop dat de zaak hiermee is afgedaan.
Met vriendelijke groet, C. Dona
Betaalcode Z1116042281

De oplossing

Ik wil niet de portokosten van een ander betalen die "bewust" te weinig port erop plakt!

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Dona,

    Hartelijk dank voor uw bericht. U geeft aan dat u niet wenst te betalen voor een aan u geadresseerde zending die te weinig gefrankeerd was. Dit kan ik me goed voorstellen. Graag geef ik u een uitleg.

    Helaas kan ik met de door u gestuurde code geen informatie vinden, omdat er een aantal cijfers lijken te missen. Als geadresseerde bent u uiteraard niet verplicht deze kosten te voldoen. U kunt de sticker van de portokaart verwijderen en deze onder vermelding van ‘afgeboekt in overleg met klantenservice’ retour sturen. Voor het ontstane ongemak bied ik u mijn excuses aan.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Kaat
    Datum
    Sorry voor de late reactie! Prima afgehandeld!! Dankjewel post.nl

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen