Opgelost door POSTNL: Verzendkosten betalen voor een voldoende gefrankeerd pakket?

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 147342
Gebruiker
Marieke
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb afgelopen week netjes een pakketje (brievenbus) ontvangen, die was gefrankeerd met €3,65. Dit was bij het postkantoor gedaan, dat kon ik zien aan de zegel. Het pakketje woog 490 gram.
Krijg ik nu ineens een briefje met het verzoek €4,83 af te tikken, vanwege onvoldoende postzegels! Hoe dan? Hij is bij het postkantoor gefrankeerd! Ik heb dus ook geen idee wat er nou mis is met het frankeren van dit poststuk.
Ik ga dit dus niet betalen!

De oplossing

Kwijtschelding van de (nog niet betaalde) verzendkosten en reden hiervan.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw van Vliet,

    Ik heb de portokaart even gecontroleerd en kom tot de conclusie dat deze onterecht is. Ik boek hem graag voor u af.

    Zou u het volgende nog even willen doen? U mag de sticker van de portokaart halen en op de kaart schrijft u vervolgens "Afgeboekt in overleg met de PostNL KS". De portokaart mag daarna in een oranje brievenbus en daarmee is het afgehandeld.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd en excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Bart
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Marieke
    Datum
    Bedankt voor uw oplossing, ik doe de kaart op de bus!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marieke
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen