Opgelost door POSTNL: Verzendkosten post

L.s.,
Op 15 december heb ik een kaart gekregen (door jullie verzonden op 10-12) om verzend- en administratiekosten te betalen voor een bezorgde brief. Ik wil graag ervoor kiezen om de post te weigeren, dit is alleen niet meer mogelijk. Daarvoor moet ik ook de brief, die onvoldoende gefrankeerd is, ongeopend terugsturen. Mijns inziens kan dit alleen wanneer zowel de onvoldoende gefrankeerde envelop als de portokaart op dezelfde dag in de brievenbus vallen. Tussen deze beide zaten meerdere werkdagen.
Ik vind het niet eerlijk dat je eerst de post krijgt, en enkele dagen later de portokaart. Als ik de onvoldoende gefrankeerde envelop en de kaart tegelijk in de bus had gekregen, had ik de post gewoon kunnen weigeren. Nu gaat dat niet meer, omdat de envelop waar te weinig portokosten op zouden hebben gezeten meteen opengemaakt is. Ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om op het moment dat er onvoldoende gefrankeerde post in de brievenbus zit meteen kunnen beslissen of ik deze weiger.

Kwijtschelden van het te betalen bedrag, en de volgende keer de brief tegelijk met de verzendkosten in de brievenbus gooien zodat ik op dat moment kan beslissen of ik de post weiger.

Geachte Ietje en Toon,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft gekregen voor een poststuk dat u heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u het niet eens bent met de betaalkaart.

Ik heb de portokaart gecontroleerd en het blijkt dat er geen postzegel op het poststuk is geplakt. Om deze reden heeft u een portokaart gekregen. Omdat u er niet voor heeft gekozen om het poststuk niet te frankeren, mag u van mij de grijze sticker verwijderen en de kaart gratis terugsturen met de melding 'Afgeboek in overleg met PostNL KS' erop geschreven. Ik zal hem dan hier laten vervallen.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Wilma
    Klantenservice PostNL