Klacht POSTNL: Verzendkosten

# 199408
ans

Geachte heer/ mevrouw,
Van u ontving ik een verzoek om betaling van verzendkosten van een brief die zonder dat ik erom had gevraagd bij mij is bezorgd. Op de brief zat geen melding van onvoldoende postzegels anders had ik de brief niet geaccepteerd. Ik verstuur zelf veel post, altijd voldoende gefrankeerd. Nu vraagt u mij de porto te voldoen en daar tegen maak ik bezwaar.

Ik verzend mijn post altijd voldoende gefrankeerd en daarom wil ik kwijtschelding van portokosten voor een brief waarom ik niet heb gevraagd en mij ook niet duidelijk was dat er onvoldoende gefrankeerd was.

Geachte mevrouw,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een poststuk dat onvoldoende was gefrankeerd. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten waarom u deze portokaart heeft ontvangen en dat u niet van plan bent deze te betalen. Graag informeer ik u hierover.

Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. In uw geval staat er geen afzender op de brief. Hierdoor wordt de portokaart automatisch naar uw adres doorgezonden. Ik kan me indenken dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze brief niet zelf heeft verstuurd. U hoeft de kosten niet te betalen. Ik ga de kosten voor u afboeken, u mag de portokaart dan ook weggooien.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,
    Marije

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren