Klacht POSTNL: Verzonden pakket beschadigd aangekomen bij ontvanger
Details
De klacht
Telefoon via Post.nl verzonden naar reparatiebedrijf voor een gebrek dat binnen de fabrieksgarantie valt. Telefoon is beschadigd bij ontvanger aangekomen waardoor gehele fabrieksgarantie is komen te vervallen. Omdat pakket goed ingepakt is verzonden (medewerkster Post.nl wist dat het een telefoon betrof en gaf niet aan dat verpakking onvoldoende zou zijn) heb ik een klacht ingediend bij Post.nl. Deze is afgewezen omdat het reparatiebedrijf aan heeft gegeven de verpakking weggegooid te hebben en daar ook geen schade aan geconstateerd te hebben. Aangezien er niet door middel van foto's aannemelijk gemaakt zou zijn dat de schade veroorzaakt is door transport is schadevergoeding afgewezen. Mijn stelling/klacht: telefoon is door mij onbeschadigd en deugdelijk ingepakt ter verzending aangeboden en Post.nl kan niet aannemelijk maken dat schade niet is veroorzaakt door (te ruw) transport. Daarom ben ik van mening dat wel degelijk recht bestaat op een schadevergoeding.De oplossing
Alsnog toekenning schadevergoedingDe Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.