Klacht POSTNL: Verzonden pakket beschadigd aangekomen bij ontvanger

.............

Telefoon via Post.nl verzonden naar reparatiebedrijf voor een gebrek dat binnen de fabrieksgarantie valt. Telefoon is beschadigd bij ontvanger aangekomen waardoor gehele fabrieksgarantie is komen te vervallen. Omdat pakket goed ingepakt is verzonden (medewerkster Post.nl wist dat het een telefoon betrof en gaf niet aan dat verpakking onvoldoende zou zijn) heb ik een klacht ingediend bij Post.nl. Deze is afgewezen omdat het reparatiebedrijf aan heeft gegeven de verpakking weggegooid te hebben en daar ook geen schade aan geconstateerd te hebben. Aangezien er niet door middel van foto's aannemelijk gemaakt zou zijn dat de schade veroorzaakt is door transport is schadevergoeding afgewezen. Mijn stelling/klacht: telefoon is door mij onbeschadigd en deugdelijk ingepakt ter verzending aangeboden en Post.nl kan niet aannemelijk maken dat schade niet is veroorzaakt door (te ruw) transport. Daarom ben ik van mening dat wel degelijk recht bestaat op een schadevergoeding.

Alsnog toekenning schadevergoeding

Geachte mevrouw Stange,

Allereerst goed dat u uw klacht hier neerzet.

Ontzettend vervelend dat er geen schadevergoeding is toegekend. Helaas kan ook ik dit niet bieden.

Wel kunt u uw klacht voor voorleggen aan de Geschillencommissie Post.

De aansprakelijkheid van PostNL voor vermiste of beschadigde post is beperkt door de Postwet en de Algemene Voorwaarden. Hoe werkt de Geschillencommissie? Wanneer u een reactie van ons heeft ontvangen op uw klacht dan kunt u binnen 6 weken na dagtekening van onze reactie uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Post. Aan het behandelen van uw klacht door de Geschillencommissie zijn kosten verbonden. U betaalt € 27,50 behandelkosten.

Op www.geschillencommissie.nl (onder post) vindt u meer informatie en een checklist die bepaalt of het zinvol is om een klacht in te dienen. U kunt ook contact opnemen via 070 - 310 5310 of schrijven naar: Postbus 90600, 2509 LP ‘s-Gravenhage.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Onin
    Klantenservice PostNL