Klacht POSTNL: Verzuim van persoonlijk afgeven aan geadresseerde

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 411948
Gebruiker
DeRaepBeverwijk
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Het regelmatig niet persoonlijk afgeven van een pakket aan geadresseerde, echter aan een willekeurige buurman/buurvrouw terwijl geadresseerde ervoor thuisblijft op het aangegeven tijdskader.

De oplossing

De betreffende bezorger(s) er streng op aanspreken. Het gebeurt regelmatig. Bezorger is wettelijk verplicht elk poststuk af te geven aan de geadresseerde vermeld op het pakket.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakketten regelmatig bij een buurman of buurvrouw worden afgeleverd, terwijl u zelf thuis bent op dat moment. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen en de status te kunnen controleren. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is de 3S-code van een recent afgeleverd pakket waarbij dit is gebeurd?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    DeRaepBeverwijk
    Datum
    L.s.,
    Daar werd aanvankelijk, bij het invullen van de klacht, niet om gevraagd, dat 3S nummer. Het gaat trouwens om meerdere 3S nrs. Verschillende bewoners op De Raep in Beverwijk hebben dezelfde klacht. En er is al eerder om geklaagd, ook door het woningbedrijf van De Raep, t.w. Woonzorg. Nederland. Deze klachten lopen al minstens een half jaar. Sommige van uw werknemers of van derden hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel en lijken niet op de hoogte te zijn van de wet op de Postbezorging. U zou dit moeten communiceren met deze werknemers en die van de andere koeriersdiensten. Afschuiven naar uw post-partners is ook zoiets. Dat zou door Postnl, als opdrachtgever, zelf aan deze partners doorgegeven moeten worden. Daar moet u de klanten niet mee lastig vallen, het is de verantwoordelijkheid van alle postdiensten van Nederland, met Postnl als verantwoordelijke opdrachtgever. Alle postbezorgers zijn verplicht geadresseerde postpakketten persoonlijk af te geven aan de geadresseerde, of het nou DHL is, een ander, of van Postnl zelf. Dus een 3S nr. opvragen heeft geen zin, en is niet reëel. De bezorgers moeten gewoon hun 'werk' (goed) doen.
    Mvg mevr. J.H. Bras

Uiteindelijke oplossing

Auteur
DeRaepBeverwijk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Zou de zender van het pakket moeten vragen de klacht in te dienen. Dat zal de zender nooit doen. Die is al tevreden dat het uiteindelijk is goed gekomen. De zender is een webshop uit het buitenland. Wat heb je nu aan zo'n 'oplossing'. De ontvanger heeft net zoveel recht een klacht in te dienen, die heeft er feitelijk de overlast van. Ik heb zo de indruk dat zo'n 'oplossing' de klachtprocedure vertraagt en de klant het uiteindelijk opgeeft. Het is bar en boos ! Bedankt voor de moeite. Mevr. J. Bras
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?