Opgelost door POSTNL: Volgen aangetekende brief naar Berlijn

Ton Visser

Ik heb een belangrijke aangetekende brief verstuurd met een verzoek van bericht van ontvangst. Volgens het postagentschap wordt deze service niet meer aangeboden en is vervangen door het Track en Trace systeem waarmee de zending helemaal gevolgd kan worden met de verstrekte barcode. Dat klopt maar voor een heel klein stukje, je kunt wel zien dat de brief is verstuurd. Daarna wordt een aantal malen de verwachte aankomsttijd verschoven tot uiteindelijk " tijdstip ontvangst onbekend" wordt vermeld. En deze status duurt nu al 10 dagen lang.
Nu al enkele malen gebeld naar PostNL (duur tarief) om de status op te vragen o.b.v. mijn barcode voor zendingen naar buitenland, beginnend met RN....eindigend op... NL
Volgens de medewerker moet ik de RN vervangen door 3S en de NL aan het eind weghalen, dan zou het goed gaan. Dit werkt echter niet, deze code wordt niet herkend als valide ondanks dat ik ben ingelogd op Mijn Pakket. Heb nu geen ontvangstbewijs! Graag reactie hoe aan bewijs te komen11

Track en Trace systeem aanpassen zodat het wel werkt en de aanwijzingen over hoe de barcode te gebruiken verduidelijken

Geachte heer Visser,Hartelijk dank voor uw reactie. Zoals ik telefonisch heb aangegeven is er blijkbaar iets niet goed gegaan met het laden van de status informatie van uw aangetekende zending.Wel heb ik kunnen zien dat de zending op 18 februari j.l. is uitgereikt. Uiteraard gaan wij ons uiterste best doen het systeem zo te organiseren dat het voor een ieder helder is. Ik wil u namens PostNL bedanken voor uw input en hoop u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groet,Iteke
    Ton Visser
    Ben keurig en vriendelijk geholpen door PostNL. Er is beloofd de informatie t.a.v. eenduidig barcodegebruik bij buitenlandse post voor de klant te verduidelijken op track en trace. We wachten dit af.
    Geachte heer Visser,Hartelijk dank voor uw reactie.We zijn blij dat u tevreden bent met de afhandeling van uw melding.Wij willen u daarom verzoeken om de melding op deze site op afgehandeld te zetten. Wij kunnen dit niet voor u doen.Met vriendelijke groet,Frouktje
    Ton Visser
    Ik heb er vertrouwen in dat PostNL de toegezegde verduidelijking op de site van track en trace zal doorvoeren.