Opgelost door POSTNL: Volgen aangetekende brief naar Berlijn
Details
De klacht
Ik heb een belangrijke aangetekende brief verstuurd met een verzoek van bericht van ontvangst. Volgens het postagentschap wordt deze service niet meer aangeboden en is vervangen door het Track en Trace systeem waarmee de zending helemaal gevolgd kan worden met de verstrekte barcode. Dat klopt maar voor een heel klein stukje, je kunt wel zien dat de brief is verstuurd. Daarna wordt een aantal malen de verwachte aankomsttijd verschoven tot uiteindelijk " tijdstip ontvangst onbekend" wordt vermeld. En deze status duurt nu al 10 dagen lang.Nu al enkele malen gebeld naar PostNL (duur tarief) om de status op te vragen o.b.v. mijn barcode voor zendingen naar buitenland, beginnend met RN....eindigend op... NL
Volgens de medewerker moet ik de RN vervangen door 3S en de NL aan het eind weghalen, dan zou het goed gaan. Dit werkt echter niet, deze code wordt niet herkend als valide ondanks dat ik ben ingelogd op Mijn Pakket. Heb nu geen ontvangstbewijs! Graag reactie hoe aan bewijs te komen11
De oplossing
Track en Trace systeem aanpassen zodat het wel werkt en de aanwijzingen over hoe de barcode te gebruiken verduidelijkenUiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.