Klacht POSTNL: Voor de 3e x pakje niet ontvangen waarvan ik wel foto heb ontvangen via de PostNL app.

sad Niet opgelost
Tjinta

Voor de 3e x sinds korte tijd is een pakje (AliExpress) niet bezorgd, terwijl ik een foto via de PostNL app heb ontvangen. Dus het pakje is bij PostNL zoek geraakt. Toch verwijst de klantenservice mij naar de verzender. Die zou ervoor gekozen hebben het pakje niet aangetekend te versturen. Op mijn vraag wie voor de kosten van het zoekgeraakte artikel opdraait zei de medewerker: 'Wij nemen sowieso geen verantwoordelijkheid, maar als u zegt dat u het niet ontvangen heeft, vergoeden zij het wel'. Dit is werkelijk de omgekeerde wereld en er is niets dat ik ertegen kan doen. Dat maakt mij boos, maar ook dat helpt niet!

Het pakje alsnog afleveren. Tenslotte is het in hun bezit. Als er zoveel pakjes zoek raken moeten die toch érgens liggen.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een afbeelding heeft gezien in Mijn Post, maar het poststuk is niet bij u afgeleverd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u graag een oplossing wilt en alsnog de zending wilt ontvangen op uw adres. Graag reageer ik op uw bericht.

Omdat er van briefpost geen administratie wordt bijgehouden is het niet mogelijk te achterhalen wat er precies misgegaan is. Ondanks de afbeelding die wordt gemaakt tijdens het sorteerproces, is zo’n zending verder niet te volgen. Naar aanleiding van uw contact met onze Klantenservice is uw melding al doorgegeven aan de afdeling die gaat over de postsortering en -bezorging op uw adres. Hier wordt de melding besproken met de betrokken medewerkers en zal er extra aandacht worden besteed aan de postbezorging. Ook zullen we onderzoeken of er in dit postcodegebied meer problemen zijn met de postbezorging en op die manier verbeteringen doorvoeren waar nodig. Omdat deze melding intern wordt besproken ontvangt u hier zelf geen persoonlijk bericht meer over. Ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de bezorging weer op het niveau gaat komen wat u van PostNL mag verwachten. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik raad u aan om contact op te nemen met de verzender voor een passende oplossing en eventueel een vergoeding. De afzender is en blijft opdrachtgever voor verzending, hij of zij heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de postorganisatie in het land van verzending. U bent klant van de afzender en heeft hen betaald voor uw aankoop. Afhankelijk van de voorwaarden komt alleen de afzender eventueel in aanmerking voor een vergoeding via de verzendende postorganisatie in het buitenland. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen. Ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een passende oplossing kunt komen, mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Tjinta
Uiteindelijke oplossing Contact opnemen met de verzender omdat die verantwoordelijk blijft. Maar PostNL HEEFT mijn pakje, daar heb ik bewijs van, en dus vind ik dat afschuiven van de verantwoordelijkheid.