Klacht POSTNL: Voor niks thuisgebleven voor Post NL

Klachtnummer
# 24842
Gebruiker
Jaap
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ls,

Gisteren stond er op mijn "Mijn pakketten"-pagina dat mijn pakketje vandaag (dinsdag 9 april) bezorgd zou worden. Ik heb daar rekening mee gehouden door vandaag mijn afspraken af te zeggen en niet op pad te gaan. Nu zie ik vandaag dat de status nog steeds staat op "Zending wordt voorbereid door de verzender", waarbij de bezorgdatum plotseling is aangepast naar woensdag 10 april!

U begrijpt mijn klacht: ik vind het erg vervelend dat ik thuisblijf om een pakketje te kunnen ontvangen dat vervolgens niet bezorgd wordt. Nu moet ik morgen weer rekening houden met een bezorging en wie zegt mij dat de bezorgdatum niet opnieuw wordt veranderd?

Ik zou graag van u horen hoe het komt dat dit pakketje niet op de geplande datum bezorgd is en hoe het komt dat de status van het pakketje nog steeds op "zending wordt voorbereid door verzender" staat, terwijl de eigenlijke verzender het inmiddels een tijd geleden heeft verzonden en het nu juist in handen van Postnl is!

Groet,

Jaap

De oplossing

Ik wil graag weten of het pakketje nu inderdaad op woensdag 10 april bezorgd gaat worden en of ik dus op mijn pakket kan gaan wachten, of dat de bezorgdatum elke dag weer een dag verschoven gaat worden, in welk geval het Track en Trace systeem natuurlijk ieder nut verliest.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Kamphuis,Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat de status van u door u te ontvangen pakket, onduidelijk is.Helaas wordt momenteel nog steeds een automatische melding gegenereerd op het moment dat de zending bij onze afdeling inklaring ligt.De statusbalk in Mijn Pakket geeft echter wel de juiste statusinformatie weer. Ik adviseer u in dit geval het balkje in de gaten te houden voor de juiste statusupdate.Ik wil u namens PostNL excuses aanbieden voor de verwarring. Ik hoop dat u met deze informatie voldoende bent geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Iteke
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Kamphuis,Hartelijk dank voor uw reactie.Om het kort te houden : uw melding wordt meegenomen in het verbeteringsproces van onze services.Met vriendelijke groet,Frouktje
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen