Klacht POSTNL: Voor ontvangst aangetekende post mag de bezorger niet tekenen.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 693218
Gebruiker
T. Boudewijns
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op dinsdag 10 okt. 2023 werd een aan mij geadresseerde aangetekende brief door de brievenbus van mijn voordeur geschoven. Ik was thuis maar de bezorger heeft niet gebeld. Ik heb vandaag op de site van Postnl gekeken welke informatie er m.b.t. deze aangetekende brief aanwezig is en ik zie dat er iemand voor ontvangst heeft getekend, alleen niet door mij. Ik neem aan dat de bezorger heeft getekend.

Gewenste oplossing

Postnl schrijft op haar site dat bij het versturen van een aangetekende brief de ontvanger voor ontvangst moet tekenen. De bezorger moet dit dien.
Geboden oplossing
De klacht wordt intern PostNL onderzocht/afgehandeld en ik zou op de hoogte worden gehouden. De in het verleden door mij bij PostNL gemelde klachten werden ook intern afgehandeld maar gaven voor mij geen verbetering te zien. Het is dus maar afwachten hoe het in de toekomst gaat met het bezorgen van envelop/pakket waarvoor voor ontvangst getekend moet worden. Ik heb van het resultaat van het interne onderzoek bij PostNL niets meer gehoord.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht op Klachtenkompas. U geeft aan dat uw Aangetekende brief door de brievenbus van uw voordeur is geschoven terwijl u thuis bent maar de bezorger niet heeft niet gebeld. U heeft zelf niet getekend en neemt aan dat de bezorger heeft getekend. Ik begrijp dat dit teleurstellend voor u is. Mijn oprechte excuses hiervoor.

    Uw klacht heb ik direct uitgezet naar de verantwoordelijke manager van de bezorger zodat er maatregelen worden genomen en herhaling wordt voorkomen. De bezorger in kwestie wordt uiteraard hierover aangesproken omdat dit ongepast is en niet getolereerd wordt binnen ons bedrijf. Ik bewaak de terugkoppeling van de manager en of zijn reactie afdoende is, zodat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen en dit in de praktijk niet meer voorkomt.

    Ik ga ervan uit dat de bezorging weer zal worden uitgevoerd zoals u van PostNL mag verwachten en vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Ik wens u een fijne avond toe.

    Gaat het een volgende keer opnieuw niet goed? Laat het ons dan gerust weten. Op postnl.nl/klantenservice vindt u onze contactopties en antwoorden op veelgestelde vragen. 

    Met vriendelijke groet,    

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen