Klacht POSTNL: Waar blijft LZ282856472? Graag zonder invoerrechten (het product kost 28 Euro!)

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 534222
Gebruiker
BD-Design
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Pakketje waarschijnlijk verkeerd ingescand en bij IMEC Inklaring beland.

Ligt daar al een tijdje en er gebeurd niets!

Volgens de omschrijving moet ik 19,09 Euro inklaringskosten betalen voor iets dat nog geen 28 Euro heeft gekost.

Ook geeft de app aan dat het om een pakket gaat en niet een bubbeltjes envelop waarin mijn bestelling werd verstuurd.

PostNL geeft geen gehoor...

De oplossing

Ik zou het op prijs stellen als PostNL het pakketje netjes bij mij afleverd zonder extra kosten in rekening te brengen.

4 reacties

  1. Auteur
    BD-Design
    Datum
    Ik ben erachter gekomen waar de fout zit! Door gebrekkige informatie van PostNL. Ik kreeg destijds een kaart waarop stond dat ik een zending had ontvangen waar te weinig verzendkosten zou zijn betaald en of ik dat even wilde betalen.

    Die kaart gooide ik weg want ik had geen idee waarom ik iets moet betalen omdat iemand anders te weinig porto heeft betaald? Ik krijg wel vaker berichten dat ik iets moet betalen waar ik niet voor getekend heb, genoeg louche figuren die op een makkelijke manier geld willen verdienen!

    Als er nu op had gestaan dat het pakket bij een PostNL punt was bezorgd en ik het daar kon ophalen waar ik de invoerrechten betalen dan was dit al een heel stuk duidelijker geweest!!!!

  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is dat u uw pakket nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor. Ik heb geprobeerd om uw pakket te traceren, maar ik heb geen informatie gevonden ook niet als ik nog NL aan de code toevoeg. U geeft tevens aan dat u een portokaart heeft ontvangen, maar dat u deze heeft weggegooid. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Kunt u de Track & Trace code van het betreffende pakket nog controleren?

    - Stond er op de kaart een betaalcode en heeft u die wellicht nog bewaard of nagekeken bij welke zending deze hoorde?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal ik uw melding verder in behandeling nemen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht als privé bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    BD-Design
    Datum
    LZ282856472US is het volledige trackingsnummer...

    Het pakket ligt ook niet meer bij de Bruna.

    De klacht is nu feitelijk veranderd naar onduidelijke informatie die op de portkaart stond of nog steeds gezet wordt.

    De omschrijving heeft het over porto terwijl de omschrijving feitelijk Invoerrechten had moeten verwoorden, dan was dit geen klacht geworden.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Dank u wel voor de juiste tracking code. Op deze code krijg ik inderdaad wel resultaat, maar zie ik ook dat de zending al op 15 april retour afzender is gestuurd. Om aan te geven dat een zending bij een PostNL punt ligt, ontvangt u altijd een brief. Vandaar dat ik vermoed dat de ontvangen portokaart van een andere zending is geweest.

    Gezien u geen brief heeft ontvangen, heb ik hier direct een klacht over ingediend. Deze klacht zal worden gebruikt om nader te bekijken waar het mis is gegaan en herhaling in de toekomst te voorkomen. Het klopt trouwens dat er voor een zending met een waarde van 28 euro inklaringkosten worden berekend. Inklaringskosten moeten namelijk betaald worden over zendingen welke een waarde vanaf €22.- hebben.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BD-Design
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het is geen oplossing van het ontstane probleem aangezien ik de bestelling niet heb mogen ontvangen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen