Klacht POSTNL: waar blijft onbestelbare post?

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 285123
Gebruiker
Jan v d M
Datum
4 reacties

Details

De klacht


Er is na 15 Nov. een brief naar ons gestuurd met een verkeerd huis nummer.op jullie site staat

Wat gebeurt er met onbestelbare post?

Brieven of pakketten die we niet kunnen bezorgen, komen terecht op de afdeling Onbestelbare Stukken in Den Haag.

Bewaard of vernietigd

Wij mogen van de rechter de brief of het pakket openen om de bestemming of de herkomst ervan te achterhalen. Lukt dit niet, dan wordt de brief of het pakket vernietigd. Vermoeden wij dat de brief of het pakket waarde heeft? Dan wordt de post een jaar bewaard. Ook foto-, film- en diarolletjes die uit de verpakking zijn geraakt, worden naar de afdeling Onbestelbare Stukken gestuurd.
Nu heb ik op 15-12 om 14.25 gebeld naar jullie service nummer 0900990 die wist het bestaan van deze afdeling NIETS af en kon mij ook niet verder helpen. wie kan ik hier verder over bellen

De oplossing


4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Beste meneer Van der Meijs- Ruijters,

    Het is niet de bedoeling dat u conflicterende informatie ontvangt van onze verschillende afdelingen. Ik wil daar dan ook graag mijn excuses voor aanbieden. De afdeling Onbestelbare Stukken bestaat weldegelijk en heeft als taak om pakketten welke niet bezorgd kunnen worden bij de geadresseerde en niet retour gestuurd kunnen worden naar de afzender, op te vangen en wellicht alsnog naar de geadresseerde dan wel de afzender te sturen.

    Wat mij enigszins ontgaat is de connectie tussen de brief die u heeft ontvangen en het bestaansrecht van de afdeling Onbestelbare Stukken. In dit geval vermoed ik dat de brief per abuis verkeerd bezorgd is. Heeft u deze alsnog op het juiste adres bezorgd? Als u dat niet heeft gedaan of het adres te ver bij u vandaan gelegen is, kunt u de brief ook in een oranje brievenbus deponeren.

    Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Rodney
    PostNL
  2. Auteur
    Jan v d M
    Datum

    het zit zo: een bekende heeft ons een brief gestuurd maar naar een niet bestaand nummer in onze straat nl. 5481 vb 8 nu wil ik die brief boven water krijgen,dus ik wilde contact op nemen met jullie afdeling Onbestelbare Stukken maar die bestaat niet dus einde verhaal volgen info kanaal.toch had ik die brief willen ont vangen gericht aan Y. Ruijters per abuis Achterste Hermalen 8 in Schijndel wat had moeten zijn Achterste Hermalen 13A 5481VB Schijndel

    M.vr.gr. Yvonne van der Meijs-Ruijters
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw van der Meijs-Ruijters,

    Bedankt voor uw reactie. Om het poststuk correct te kunnen bezorgen is het van belang dat alle adresgegevens juist op het poststuk staan (straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats).
    Als een van deze gegevens onduidelijk is of onjuist, dan is de kans groot dat het poststuk later wordt bezorgd dat u had verwacht. Afhankelijk van de niet correcte gegevens zullen wij trachten het adres te corrigeren naar het juiste adres.

    Als het niet lukt om het juiste adres te achterhalen en er staat een afzender op het poststuk, zullen wij deze retour sturen. Als de afzender niet bekend is proberen we het adres achterhalen via inhoud van het poststuk. Dit doen wij alleen voor zendingen die binnen of vanuit Nederland zijn verzonden. Mocht het poststuk na een week nog niet bezorgd zijn, dan is de kans klein dat het alsnog wordt bezorgd.

    Weet u toevallig of de afzender zijn/haar retouradres op de envelop vermeld heeft of dat het juiste adres via de inhoud van de brief gevonden kan worden? Heeft u hierover ook contact opgenomen met de afzender?

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Jan v d M
    Datum

    Het is jammer, maar bij jullie afd. klantenservice heb ik, toen ik voor de eerste keer belde geen bevredigend antwoord gekregen,en dat heb ik haar ook laten weten,zei wist niet dat er een afd.onbestelbare post in Den-Haag was en dat is niet wat ik van postnl verwacht had maar om een lang verhaal kort te maken ik heb de afzender kunnen bellen en de inhoud is mij nu bekend.
    M.vr.gr. Yvonne van der Meijs-Ruijters

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jan v d M
Datum
Uiteindelijke oplossing
ze nemen naar mijn gevoel geen actie op de brief die naar mij is verzonden met een niet bestaand nummer bij ons in de straat.het is teveel werk en ik geloof dit antwoord niet een onbestelbare brief hoort een tijdje bewaard te worden en als er dan iemand reageert moet zo'n brief boven water komen.slecht gewoon slecht
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen