Klacht POSTNL: Waar is mijn pakketje gebleven?

Anoniem

Wacht al 4 maanden op een pakketje uit Hong Kong dat er binnen 5 dagen had moeten zijn, waar ik extra voor had moeten betalen. 13 aug verzonden 17 aug binnen gekomen in Nederland, iemand heeft me toen gebeld op me 06 nummer omdat het huisnummer miste in het adres. Deze heb ik door gegeven en hij zei dat volgende week bezorgt zou worden. Hele week thuis gebleven maar niets ontvangen. Nu ik de klanten service gebeld had zou er een onderzoek komen want het ligt hier nog ergens op het sorteer centrum van ons. Helaas moest een andere medewerker mij vertellen dat ze er niets aan kunnen doen en het pakketje “zoek” is en bij deze het onderzoek sluiten. Een andere medewerkster vertelde me dat het onderzoek nog 3 maanden zou gaan duren, er wordt hier langs elkaar gecommuniceerd bij de klantenservice?

Wat moet ik hier nou mee, nog eens 3 maanden wachten en dan zelf weer de gene zijn die moet bellen over het pakketje? Het is hier in nederland, dit kan toch niet zomaar zoek raken?

Duidelijkheid over het pakketje, want iemand van de klantenservice die zegt dat het zoek is, ik het nooit meer zal krijgen en bij deze het onderzoek afsluit in mijn voicemail, vind ik het wel vreemd als wanneer ik weer bel en iemand anders aan de lijn krijg bij de klantenservice, dat deze dame me verteld dat ik nog eens 3 maanden geduld moet hebben en moet wachten op een telefoontje van hun na het onderzoek.

Liefst zie ik dit pakketje graag gewoon nog bezorgd, beter laat dan nooit, maar als het inderdaad zoek is, en de verkoper kan me niet helpen graag een vergoeding terug voor de kosten van dit kostuum van 174,99 USD = 134,61 EUR inc. verzendkosten.

Anoniem
    Ik was even neuzen in andere gelijke klachten en las ergens:"Alle post die wij (om welke reden dan ook) niet kunnen bezorgen komt terecht bij een speciale afdeling. Zij registreren alle post met een herkenbare inhoud en zorgen zoveel mogelijk dat deze post wordt door-/teruggestuurd naar een eventueel adres wat in het poststuk staat."Zo ver ik weet is het niet terug gestuurd, want dan had ik het wel gehoord van de verkoper, welke ik overigs vandaag gemaild heb met deze verdwijning.
    Geachte mevrouw Heijer,Zeer vervelend dat u uw zending niet heeft ontvangen. Ik zie inderdaad in ons systeem dat u een klacht heeft ingediend. Mijn collega heeft naaraanleding van deze klacht uw voicemail ingesproken en u verwezen naar de afzender, deze dient als opdrachtgever voor verzending een onderzoek te starten bij de postdienst in land van verzending.De afhandeling van het onderzoek zal dan ook tussen de afzender en de betreffende postdienst verlopen. Wilt u weten wat de status is van het onderzoek, dan zult u dit moeten opvragen bij de afzender.Zendingen uit het buitenland mogen niet bij onze afdeling Onbestelbare Stukken worden bewaard, deze gaan dan direct retour naar land van herkomst. Wat betreft de uitspraak van mijn collega, aangaande de behandeltermijn van een onderzoek, dit geldt voor pakketten die vanuit Nederland naar het buitenland zijn verzonden. Mijn excuses voor de verkeerde informatie die verstrekt is.Ik ga er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Francis
    Anoniem
    Zo ver ik weet is het niet retour gestuurd, want dan had ik ondertussen na drie maanden wel iets ontvangen van de verkoper, welke ik overigens eerder gemaild heb in deze maanden.
    Ik weiger het afhandelingsvoorstel aan te nemen, gezien ik het pas als afgehandeld zie wanneer ik het pakketje in mijn bezit heb.
    Anoniem
    Het is onzin dat het pakket direct retour wordt gezonden terwijl er een 06 nummer bij zit, een adres plus het feit dat ik ben gebeld door een van jullie medewerkers met de vraag van het huisnummer om het de week erna te kunnen bezorgen, dit was 17 augustus. Waarbij op de trackings site het volgende aangegeven is. 17-Aug-2012 Netherlands Being processed for delivery.
    17-Aug-2012 Netherlands Pending customs inspection.
    Anoniem
    Waarna geen update meer gegeven is. Als het retour verzonden dan zal dit ergens op deze ‘speciale afdeling’ registreert moeten staan, vooral omdat het om een verzekerd pakket gaat, en dan wil ik hier voor schriftelijk bewijs ontvangen. Anders wijst het erop dat jullie schuldig zijn van het zoek raken van een duur pakket.
    Geachte mevrouw Heijer, Zoals eerder al is aangegeven zal een verder onderzoek door de afzender moeten uitwijzen wat er met de zending is gebeurt.Omdat de afzender verantwoordelijk blijft voor de zending tot deze bij de geadresseerde is aangekomen, is hij/zij degene die het onderzoek kan opstarten. IK begrijp dat dit een vervelende zaak is, maar helaas is dit de enige te volgen procedure.Met vriendelijke groet,Iteke
    Anoniem
    De afzender heeft laten weten niets terug gekregen te hebben, even eens is hij gisteren bij het postkantoor langs geweest en hun hebben ook niets terug ontvangen. Als het, als jullie beweren, dat het terug gestuurd is moet hier een bewijs van zijn.
    Hier heb ik eerder naar gevraagd maar ik wordt daar op genegeerd. Nogmaals vraag ik om een bewijs dat aan toont dat dit pakket EA999066818HK is terug gestuurd naar Hong Kong. De tracking zegt nog altijd "Netherlands Pending customs inspection."
    Geachte mevrouw Heijer,De meeste zendingen die aangetekende verzonden zijn of qua afmetingen niet door de brievenbus passen of waarvoor belasting betaald moet worden bij invoer, worden in Nederland voorzien van een nationale barcode.Deze zending is in Nederland omgenummerd naar de Nederlandse barcode 3SEPGE2690069. Aan de hand van de scans op deze code hebben wij weten te achterhalen dat de zending naar onze afdeling Onbestelbare poststukken is gegaan.Echter kan ik u vertellen dat deze afdeling alleen nationale zendingen mag opslaan. Een internationale zending (vanuit het buitenland) wordt door hen retour afzender gezonden.Waarom dit niet in de scans naar voren komt op de internationale code zal hopelijk via het onderzoek van de afzender naar boven komen.Internationale postwetten schrijven voor dat de afzender in het land van verzenden een onderzoek kan opstarten bij de postorganisatie waar hij de zending heeft aangeboden.Wij kunnen u op dit moment de zending niet leveren, weten niet waar deze zending zich bevindt.U bent de klant van de afzender en daarom wil ik u nogmaals adviseren om contact op te nemen met de afzender in het buitenland.Met vriendelijke groet,Frouktje
    Anoniem
    Het is inderdaad raar dat deze code "3SEPGE2690069" niet is ge-update in de tracking niet als enige andere handelingen sinds het in NL is. Even eens is het raar hoe er met pakketjes wordt omgegaan en zomaar verdwijnen, toevallig las ik dit verleden 4 dec op nu.nl over verdwijningen van pakketjes bij PostNL:
    "PostNL ontkent de beschuldigingen. Volgens een zegsman zou het systeem zodanig zijn ingericht dat er niets kan verdwijnen."