Klacht POSTNL: waarde pakket klopt niet

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 439470
Gebruiker
Michel
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik had iets besteld uit het buitenland ik kreeg een brief van postnl met de vraag of ik of ik het aankoopbewijs kon sturen omdat jullie geen genoeg informatie hadden dit moest ik doen binnen 2 weken datum brief 22 april ik heb het aankoopbewijs aangeleverd op 28 april en ik zag op 29 april dat ik inklaringskosten moet betalen van 25,62 euro maar het product wat ik heb gekocht is 38,68 euro leg mij eens uit hoe jullie hierbij komen. Ik heb gebeld met de klantenservice maar daar weten ze ook niks dus kom je ook niet verder.

Gewenste oplossing

dit bedrag aanpassen
Geboden oplossing
Is dit ook als het pakket uit Turkije komt als ik het goed heb is betaal ik 8.12 btw en 17.50 voor handelingskosten en er staat op de website 13 euro en het was geen ems zending
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u wilt weten waarom u kosten dient te betalen voor uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Als u een zending van buiten de Europese Unie (of in bepaalde gevallen binnen de Europese Unie) ontvangt waarop douanerechten, btw en/of andere invoerheffingen verschuldigd zijn, doen wij de inklaring voor u. De kosten zijn berekend over de waarde die de afzender opgeeft op de douaneverklaring of worden berekend op basis van de informatie die u aanlevert.

    U betaalt BTW en/of invoerrechten, en inklaringskosten afhankelijk van de waarde van de zending.
    • Tot € 22 betaalt u geen douanerechten en omzetbelasting.
    • Tussen € 22 tot € 150 betaalt u wel omzetbelasting (inclusief vervoers- en handelingskosten), maar geen douanerechten. Als uw zending 38,68 euro waard is, valt uw pakket onder deze categorie
    • Vanaf € 150 betaalt u douanerechten en omzetbelasting (inclusief vervoers- en handelingskosten).
    • U betaalt geen BTW over de afhandelingskosten.

    Via https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/ kunt u meer informatie lezen over deze kosten. Bij het pakket zit een factuur met specificatie van de kosten. Ik kan nog niet inschatten wanneer het pakket precies afgeleverd zal worden, voor updates in de status raad ik u aan om de status te volgen via Track & Trace.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen