Klacht POSTNL: Waardeloos dat dit mag

Hth

Postbodes hoeven niet meer aan te bellen , als het poststuk niet door de brievenbus past

Normaal aangebeld worden als een poststuk niet door de brievenbus past. En ook via de app gaat het heel vaak mis , elke keer word het een andere dag. Of pas een week later , weet dat het druk is. Maar meld dan niet in de app dat post onderweg is en op de zelfde dag weer veranderd. Diverse meldingen gemaakt. Niets helpt tegen klachten.

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de postbezorging op uw adres niet goed verloopt. U geeft aan dat de postbezorger niet aanbelt en verder meldt u dat poststukken langer onderweg zijn. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De afbeelding die u ziet in Mijn Post in verband met een te ontvangen poststuk wordt gemaakt tijdens het sorteerproces. Een enkele keer kan er later in het proces vertraging ontstaan. Indien de post vijf bezorgdagen na de melding in de app nog niet is afgeleverd, dan kan ik een klacht voor u melden.

Onze postbezorger moet altijd eerst aanbellen voordat hij een kennisgeving achterlaat, dit geldt ook voor postzendingen die niet door de brievenbus passen. Bent u niet thuis dan kan hij de zending bij de buren afleveren of bij een PostNL punt. In beide gevallen hoort u een briefje in uw brievenbus te ontvangen.

Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen en een klacht door te kunnen geven. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Zijn er poststukken langer dan vijf bezorgdagen (dinsdag tot en met zaterdag) onderweg geweest? Zo ja; op welke datum stonden ze in de app, op welke datum zijn ze bezorgd en wie is de afzender?
    - Op welke datum heeft de postbezorger niet aangebeld? Wat is er toen precies voorgevallen?

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Heeft u ook concrete voorbeelden van poststukken die wel in de app werden aangegeven, maar helemaal niet of te laat zijn bezorgd? Het is namelijk zo dat ik enkel een klacht voor u kan registreren wanneer de verwachte bezorgdatum en de naam van de afzender bekend is. In het geval van te laat bezorgde post moet ik ook weten op welke datum de post daadwerkelijk in de brievenbus is afgeleverd.

De informatie die op Twitter aan u is verstrekt is niet juist. Ook de reguliere postbezorger dient bij u aan te bellen wanneer uw post niet door de brievenbus kan.