Klacht POSTNL: Waardeloze post.nl

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 619274
Gebruiker
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Verzending pakje naar Moldavie wordt aangeboden op post.nl met track & trace.

Bij gebruik van track & Trace code blijkt dat (volgens de info van de track & trace) het pakketje door de afzender niet met track & trace is verzonden. Verzendbewijs met track & trace code stelt niets voor want volgens klantenservice betekenen de eerste twee letters van de track & trace code UA: Ontracked. Volgens klantenservice kunnen zijk dit nummer ook niet invoeren, derhalve geen zicht op het pakket. Toedeloe, zoek het lekker zelf uit klant.
Dus, nadat post.nl op de vingers is getikt dat er teveel pakketjes verloren gingen zijn ze verplicht om track & trace toe te passen. Aleen geven ze dan in sommige gevallen dus een nummer/barcode waar je niets mee kunt. Beetje crimineel toch zo'n handelswijze.

Gewenste oplossing

Gewwon zijn verantwoording nemen.
Je verkoopt een product en dan kun je niet verschuilen achter " Wij kunnen deze code ook niet invoeren en dat houd het op".
Geboden oplossing
Reactie is flut, ik heb brivebuspakje MET track & trace gekocht en verzonden en ik heb een track & trace code die niets aan geeft. Dus is uw reactie nutteloos en onzinnig. Verdiep u in uw eigen tarieven aub.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Sinds 1 januari 2020 is het in verband met een verandering in de internationale regelgeving verplicht om onderscheid te maken tussen goederen en een brief. Dit is niet alleen voor PostNL. De zendingen met goederen moeten dan ook minimaal als pakket zonder track & trace worden verzonden. Dit is de optie die u heeft aangeschaft. Dit maakt ook dat de zending niet te volgen is. Deze code is geen “toeval” de zending heeft of een track & trace, of niet; afhankelijk van hoeveel je afrekent. De kosten voor een zending met track & trace naar Moldavië, bedraagt 18,50.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen