Klacht POSTNL: Waardeloze service

Klachtnummer
# 410639
Gebruiker
Leonie
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ten eerste zijn er aan het begin van deze week twee pakketten zoek geraakt en wanneer ik daar achteraan bel, krijg ik te horen dat ik de leverancier maar een onderzoek moet laten starten. Wat ik al belachelijk vindt, aangezien zij niet degene zijn die de pakketten kwijt zijn geraakt. Vervolgens stuurt de leverancier de producten opnieuw op en wordt een van de pakketten op een totaal ander adres geleverd en het tweede pakket heeft vertraging opgelopen (nog maar afwachten of het niet wederom gewoon kwijt is geraakt) Dan bel ik met de klantenservice om alles te achterhalen en geef ik aan dat ik een klacht wil indienen en krijg ik na veel gezucht en gesteun te horen dat ze er geen klachten van gaat maken, want ze heeft het uitgelegd dat de pakketten kwijt zijn (vind ik niet echt een uitleg en sowieso geen oplossing) en vervolgens wordt er letter in de hoorn gezegd "Jemig, wat een gezeur". Dat vind ik dus echt niet kunnen voor een klantenservice.

Gewenste oplossing

Het lijkt mij heel verstandig als dat zij medewerkers van de klantenservice een training aanbieden op het gebied van servicegerichte gesprekken voeren en daarnaast de gesprekken van medewerkers gaan monitoren.
Daarnaast zou het fijn zijn wanneer fouten erkend worden en er mogelijke oplossingen geboden worden.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakketten niet goed is verlopen. Verder geeft u aan dat u niet tevreden bent over de manier waarop u te woord bent gestaan. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Om uit te zoeken wat er met uw zendingen aan de hand is, heeft de afzender reeds contact met ons opgenomen om de situatie te onderzoeken. Deze onderzoeken lopen en zijn nog niet afgerond. Ik kan u geen mededelingen doen over de voortgang van een onderzoek. De communicatie over dit onderzoek zal verlopen via de afzender. De verzender is klant/opdrachtgever van PostNL en heeft ons betaald voor de verzending. Zij hebben een overeenkomst met ons over de bezorging van het pakket. U bent klant van de afzender en heeft de verzender betaald voor uw aankoop en daarom heeft u een overeenkomst met de afzender. De verzender zal een update krijgen over de stand van zaken in het onderzoek zodra er meer informatie beschikbaar is. Ik adviseer u daarom ook contact te houden met de afzender van uw pakketten voor meer informatie en een passende oplossing. De afzender kan eventueel in aanmerking komen voor een vergoeding en kan dit verder met u afhandelen.

    Uiteraard volgen medewerkers trainingen en vindt er monitoring plaats van gesprekken die medewerkers voeren en werken we constant aan verbetering van onze dienstverlening en service. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen