Klacht POSTNL: Waardeloze service

Camiel_18

Zojuist voor de 9e keer met PostNL gebeld omdat een brievenbuspakket waarschijnlijk vermist is geraakt (wacht er al 2,5e week op). De status is ineens verzet naar bezorgd. Maar hier is niks bezorgd! Klantenservice zegt maar wat om van je af te zijn. Verschillende antwoorden die ik al gehad heb:
- Alleen de afzender kan een onderzoek naar een vermist pakket starten
- U kunt pas een onderzoek starten na 10 dagen
- Het is niet mogelijk om een onderzoek te starten naar een brievenbuspakket
- Het label is aangemaakt door marktplaats dus alleen marktplaats kan een onderzoek starten (wat niet waar is)

Dit bedrijf doet gewoon alles om maar niet te hoeven helpen. Ondertussen zit iemand gewoon thuis lekker pakjes te openen en door te verkopen voor een bonusje! Hoe kan een pakket nu kwijtraken? Waar is die track&trace dan voor? WAARDELOOS DIT! Letterlijk honderden belminuten kwijt + een waardevolle zending. Adverteer dan niet met de traceerbaarheid van een brievenbuspakket!

Eindelijk eens een keer een onderzoek starten naar deze vermiste zending

Camiel_18
    Kan hier nog op gereageerd worden?

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht brievenbuspakje. Het brievenbuspakje heeft de status 'bezorgd', maar is niet door u ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Allereerst mijn excuses voor het feit dat u zoveel verschillende antwoorden op uw vraag heeft gehad. Dat is zeker niet de bedoeling. Het antwoord van de klantenservice hoort eenduidig te zijn. Graag verduidelijk ik de situatie.

Bij de gekozen verzendmethode is geen handtekening voor ontvangst vereist. Om die reden is het niet mogelijk te onderzoeken waar uw pakket is afgeleverd of door wie het pakket in ontvangst is genomen. U kunt voor de zekerheid uw buren vragen of zij uw pakket in de brievenbus hebben gehad. Mocht dat niet het geval zijn dan dient u een passende oplossing met de afzender te bespreken. U bent immers klant van de afzender en heeft afspraken met de afzender gemaakt. De afzender is directe opdrachtgever en betalende klant van PostNL. Daarom kan de afzender de situatie conform voorwaarden met PostNL afhandelen.

Het is mij overigens opgevallen dat het adres dat u hier op Klachtenkompas opgegeven heeft afwijkt van het adres waaraan het pakje geadresseerd is. Indien dit een bewuste keuze is, is er uiteraard niets aan de hand. Mocht dit geen bewuste keuze zijn dan is mogelijk het verkeerde adres doorgegeven.