Klacht POSTNL: waardevolle aangetekende (retour)zending naar Londen vermist geraakt/onjuiste berichtgeving op de postnl site

mm

aangetekend pakket verzonden met retourzending naar online winkel in Londen GB, waarvoor de voorgedrukte stickers gebruikt van het bedrijf - na een week beginnen de meldingen te verschijnen op de site: pakket zou geweigerd zijn (direct navraag gedaan bij internetwinkel: absoluut geen sprake van), 2e dag: pakket zou opnieuw geweigerd zijn (!?) (internet winkel: hoezo een keer weigeren zou toch genoeg moeten zijn?, nooit sprake van geweest, niet een eerste keer en ook niet een tweede keer!), 3e dag zou er niemand aanwezig zijn geweest om het pakket in ontvangst te nemen (internet bedrijf: tijdens kantooruren is er altijd iemand aanwezig), 4e dag een melding: "bezorging uitgesteld: omstandigheden in het land van bezorging zijn dusdanig (weersomstandigheden, terrorisme ed…), na veel heen en weer bellen staat er op de site van postnl dat het pakket retour naar mij zal worden gezonden, nu 14 dagen later nog steeds niets van mijn (waardevolle) retourzending vernomen.

ik wil mijn geld terug voor het vermist geraakte product (300eu), plus de verzendkosten van 14eu

mm
    inmiddels uitgevonden na eindeloos bellen met de "helpdesk" dat in Engeland de bezorging gedaan wordt door Yodel, kan postnl daar geen navraag doen naar mijn verloren pakket? jullie weten waar je moet zijn immers?
    Geachte mevrouw Maus, Ik vind het erg vervelend dat uw zending naar Verenigd Koninkrijk nog niet is bezorgd. Mijn excuses hiervoor.Wanneer uw poststuk te lang onderweg is of u deze niet retour ontvangt dan kunnen wij voor u uitzoeken waar uw zending is. Daarom stuur ik u per post een navraagformulier deze zult binnen 1 a 2 werkdagen thuis ontvangen. Ik adviseer u om het formulier zo volledig en zorgvuldig mogelijk in te vullen. Vermeld altijd in het Nederlands of Engels de inhoud, de barcode en het adres van de geadresseerde. Stuur het formulier met een kopie van het originele verzendbewijs zonder frankering naar: PostNL Klantenservice
    Antwoordnummer 6258
    8900 VC LeeuwardenU ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. Omdat een deel van het onderzoek mogelijk plaatsvindt in het buitenland, zijn wij afhankelijk van andere nationale postbedrijven. Hierdoor duurt het onderzoek maximaal drie maanden. Wij informeren u schriftelijk over de uitkomst.Met vriendelijke groet, Wietske
    Klantenservice PostNL
    mm
    beste medewerker, dank voor uw reactie, maar dit is een standaard reactie van uw kant, dit helpt niets. Het formulier waar u mij naar verwijst heb ik (meteen na telefonisch overleg aangevraagd en na ontvangst ingevuld en van van alle benodigde bijlagen voorzien) reeds vorige week aan u verzonden.
    Geachte mevrouw Maus, Hartelijk dank voor uw reactie. Ik zie momenteel nog geen onderzoek staan in ons systeem. Zodra we uw formulieren hebben ontvangen en deze worden ingevoerd, zult u een ontvangstbevestiging ontvangen. Mijn collega’s van het onderzoeksteam zullen dit vervolgens verder in behandeling nemen en u verder over informeren. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerdMet vriendelijke groet,Irene
    mm
    er is een onderzoek gestart door postnl geregistreerd onder casenummer 01369115, maar iin het begeleidend schrijven geven ze aan dat dit enige maanden kan gaan duren. Ik eis een reactie binnen twee weken van postnl (v00r 8feb14). Ik eis OF mijn pakket retour; of de geleden schade (300eu + 15eu portokosten) door postnl wordt vergoedt. ZO NIET dan leg ik mijn klacht voor aan de geschillencommissie post.