Klacht POSTNL: Waarom is mijn pakket retour gestuurd door Post.nl ?

Klachtnummer
# 119407
Gebruiker
Chrisvandevoordt
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Geachte ,
Mijn pakket uit China van webshop Wish , met buitenlands track nr.RF339234676SG is door post.nl retour gestuurd zonder eerst met mij contact op te nemen !
Het probleem is nu dat door het aannemen van mijn pakket bij post.nl is de status van mijn pakket nu als bezorgd vermeld in de webwinkel en kan ik geen geld teruggave opeisen .
Waarom heeft post.nl niet even contact met mij opgenomen alvorens het pakket retour te sturen ?
Al mijn vorige bestellingen zijn steeds netjes aangekomen .

Mvg.
Chris V.
Prof.Nolenslaan 79
5142AG
Waalwijk (NL)

De oplossing

Zou Post.nl dit pakketje alsnog kunnen onderscheppen en toch nog aan mij willen bezorgen ?

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Vandevoordt,

    Uit uw bericht begrijp ik dat uw buitenlandse zending retour is gestuurd. Ik snap dat dit erg vervelend voor u is.

    Ik zie dat dit pakket retour is gestuurd wegens een onleesbare barcode. Wanneer het adres niet hersteld kan worden, wordt het retour gestuurd naar de afzender. Aangezien dit regelmatig gebeurt is het helaas niet haalbaar om voor al deze pakketten contact op te nemen met de geadresseerde. Ik zie dat het pakket 24 juli terug is gestuurd, dus de afzender zal het binnen vier/vijf werkdagen retour ontvangen. Jammer genoeg kan ik dit proces niet stoppen. Mocht het niet retour komen, dan kan hij/zij bij zijn/haar lokale postbedrijf een onderzoek starten naar dit pakket, maar ik verwacht niet dat dit nodig zal zijn.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik hoop dat u alsnog snel het pakket ontvangt of uw geld retour krijgt.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Wilma
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen