Opgelost door POSTNL: Waarom moet ik portokosten voor de verzender ontvangen?

Peter

Op 03-05-2013 heb ik een verjaardagskaart ontvangen die kennelijk onvoldoende gefrankeerd was. Blijkbaar stond dat ook op de envelop aangegeven, echter is dat tussen de andere verjaardagskaarten totaal niet opgevallen.
Dezelfde dag heb ik alle enveloppen weggegooid.
Een dag later kreeg ik van Postnl een kaart welke vermeld dat ik de te weinig betaalde portkosten dien te betalen.
Aangezien ik niet degene ben die onvoldoende gefrankeerd heb, vind ik het onterecht dat ik moet betalen. Ook heb ik de ingescande envelop bekeken, maar die zegt me niets, ik weet niet wie de afzender is. Ook ben ik het ermee oneens dat ik pas een dag later de portokaart ontvang, zonder enige mogelijkheid om de post te weigeren. Retourneren naar de afzender kan ook niet meer, omdat ik de envelop niet meer heb. (deze zou ik wel bewaard hebben als ik de portokaart op tijd had ontvangen).

Kwijtschelding van de te betalen portokosten (mede omdat ik de portokaart pas een dag later heb ontvangen).

Geachte heer Gerritsen,Bedankt voor uw melding hiervan op Klachtenkompas. U geeft aan dat u een verjaardagskaart heeft ontvangen die te weinig is gefrankeerd. U heeft hiervan een dag later een portokaart ontvangen.Wanneer post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als die zijn of haar adres op de envelop heeft geschreven. Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden. Uit coulance zal ik de betreffende portokaart voor u afboeken. U kunt de kaart terugsturen met de melding afgeboekt in overleg met klantenservice en de datum 10/05/2013Ik verzoek u de registratie op deze site af te sluiten als uw klacht is opgelost. Vanzelfsprekend vernemen we het graag mocht u weer vragen of opmerkingen hebben voor PostNL.Met vriendelijke groet,Alexandra
    Prima oplossing, bedankt!