Klacht POSTNL: Wacht al meer dan een maand op bezorging pakketje PostNL, blijkt het zoek te zijn!

D Camkiran

Internationale bestelling, ali, ligt als sinds 14 mei, nadat inklaringsproces op 18 mei is afgerond, bij de douane of weet ik veel waar. Sinds 10 mei is t pakketje aangemeld bij DHL. In het systeem van DHL staat dat ze t pakketje verwachten. Sinds 10 mei dus.
PostNL gebeld, 2x , 2x abrupt beeindigd. Ze kunnen niets vinden. Zij zijn toch de partij die de inklaring regelt of niet??

Uitzoeken waar mijn pakket ligt en zsm bezorgen!!!
Indien het klopt dat PostNL het inklaringsproces verzorgt in Nederland, dan moet het pakket toch bekend zijn in het systeem van PostNL??

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u op een pakket uit het buitenland wacht. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten wanneer u de zending kunt verwachten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik gezocht in ons Track & Trace systeem. Tot mijn spijt kan ik geen enkele informatie over uw pakket vinden. Dit betekent dat de zending niet bij ons binnen is gekomen. Ik zou u heel graag verder willen helpen, maar kan u hierover helaas geen aanvullende informatie geven omdat de zending bij ons niet bekend is.

Indien de levering van uw pakket te lang op zich laat wachten dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. De verzender heeft een vervoersovereenkomst met de verzendende postdienst in het land van verzending en kan daar eventueel een onderzoek laten opstarten om de situatie verder te laten onderzoeken. Als geadresseerde heeft u een overeenkomst met de afzender over de levering van uw aankoop, u heeft de afzender betaald. Hij of zij kan u verder helpen met een oplossing. Ik hoop uiteraard dat u het pakket alsnog snel in ontvangst kunt nemen of dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.