Klacht POSTNL: Wanneer kan ik mijn pakketje (al 5 dagen onderweg) verwachten ?

R. van der Vliet

Afgelopen zondag 27 april is er een pakketje wat door de brievenbus kan met track and trace naar mij verstuurd. Het is nu vrijdag 1 mei en het is nog steeds niet binnen. In de track and trace app, zag ik afgelopen maandag al dat het pakketje dinsdag geleverd zou worden. Dinsdagochtend gaf de app ook aan dat de zending is ontvangen door postnl. Dinsdag niets gekregen. Woensdag gaf de app dezelfde status aan dat het pakketje op dinsdag er voor geleverd zou worden. Ook woensdag niets ontvangen. Gisteren donderdag meldde app weer dat het pakketje donderdag bezorgd zou worden. Dus de bezorgtijd is aangepast. De status "nog steeds het zelfde zending is ontvangen door postnl. Ook donderdag niets ontvangen. Vanochtend op de app nog steeds de melding dat het pakketje afgelopen donderdag bezorgd zou worden. Om 10 uur weer gecheckt en ik zie dat het veranderd is in vandaag. Maar nog steeds de status "zending is ontvangen door postnl". Ik heb ook de barcode in laten scannen bij een afhaalpunt, maar die zeggen dat ze niet meer kan vertellen wat ik op de app zie. De grote vraag is, waar is het pakketje. Nu gaat het om een pakketje met een waarde van 50 euro, geen schokkend bedrag maar het zou toch prettig zijn dat ik dit pakketje (ondanks alle drukte in mijn regio) is geleverd gaat worden.

Uitzoek waar mijn pakketje zich nu bevind en wanneer ik het kan verwachten.

Geachte heer of mevrouw van der Vliet,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de bezorging van een aan u geadresseerd brievenbuspakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Volgens mijn informatie is brievenbuspakje op 2 mei bezorgd op uw adres. Mocht niemand uw pakket hebben aangenomen dan adviseer ik u om tot 5 dagen na bezorgdatum af te wachten. Mijn ervaring is namelijk dat de meeste zendingen na een paar dagen alsnog aankomen. Zo niet, neem dan contact op met de afzender voor een passende oplossing.