Klacht POSTNL: wanprestatie!

Klachtnummer
# 289108
Gebruiker
G.J.H. de Leeuw
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Kerstkaarten op de bus gedaan op 18 december, zijn pas 3 weken later bezorgd door Post NL.

De oplossing

Duidelijk statement dat Post NL maatregelen neemt zodat dit nooit meer zal gebeuren.

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw de Leeuw,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat de door u op 18 december verzonden kerstkaarten pas na drie weken zijn bezorgd. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent, mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag reageer ik op uw bericht.

    Omdat er van briefpost geen administratie wordt bijgehouden, kan ik op dit moment helaas niet achterhalen wat hiervan precies de oorzaak is. Spijtig genoeg heb ik op dit moment niet genoeg informatie om uw klacht in behandeling te kunnen nemen. Om uw klacht te kunnen doorgeven ontvang ik graag de volgende informatie van u:

    • Hoeveel kaarten heeft u in totaal verzonden en hoeveel daarvan zijn niet of te laat aangekomen? Op welke datum zijn ze bezorgd?
    • Kunt u opgeven wat het adres is van de brievenbus of het postkantoor waar u deze post in heeft gedaan of heeft afgegeven? U kunt de juiste locatie vinden via www.postnl.nl/locatiewijzer
    • Kunt u aangeven wat het formaat is van de zending? Bijvoorbeeld A4 formaat, A5 formaat, overig formaat

    Ik zie uw reactie graag tegemoet,

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    G.J.H. de Leeuw
    Datum
    Een reactie van Post-NL die niet veel goeds belooft: "we kunnen de klacht niet in behandeling nemen?". Post-NL moet toch weten dat het hier niet gaat om een incident, maar dat het een veel breder probleem is, dat zich rond de Kerstdagen heeft afgespeeld. Zie o.a. de berichten in het AD. Wees eerlijk en transparant: wat is er bij postNL fout gegaan, en wat doet u om het vertrouwen terug te winnen?
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw de Leeuw,

    Hartelijk dank voor uw reactie. In eerdere correspondentie is echter niet aangegeven dat we uw klacht niet in behandeling kunnen nemen, wel dat we graag meer informatie van u ontvangen om de klacht in behandeling te nemen en gericht actie te kunnen ondernemen. Ik ontvang graag alsnog de volgende informatie van u:

    • Hoeveel kaarten heeft u in totaal verzonden en hoeveel daarvan zijn niet of te laat aangekomen? Op welke datum zijn ze bezorgd?
    • Kunt u opgeven wat het adres is van de brievenbus of het postkantoor waar u deze post in heeft gedaan of heeft afgegeven? U kunt de juiste locatie vinden via www.postnl.nl/locatiewijzer
    • Kunt u aangeven wat het formaat is van de zending? Bijvoorbeeld A4 formaat, A5 formaat, overig formaat

    Ik zie uw reactie graag tegemoet,

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    G.J.H. de Leeuw
    Datum
    Als ik de kranten/media moet geloven, dan is het geen incident, maar is er sprake van een veel breder probleem. Benieuwd hoe u daar tegen aan kijkt. Als antwoord op uw vragen: 40 kerstkaarten, normaal formaat (ca 15 bij 10 cm), 18 dec op bus gedaan aan de Molensingel in Malden. Voor zover ik ben aangesproken, zijn er zeker 10 kaarten (maar misschien wel meer) veel te laat bezorgd tussen 8 en 12 januari (zowel in Malden als in de randstad). Er is niet gedaan wat is beloofd (bezorging binnen 3 dagen), dus als u het mij vraagt: een duidelijk geval van wanprestatie!
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw De Leeuw,

    Hartelijk dank voor uw reactie met de aanvullende informatie.

    Ik heb een klacht voor u aangemaakt en deze doorgezet naar het onderzoeksteam. Er zal worden onderzocht hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Na dit onderzoek zal er telefonisch contact met u worden opgenomen.

    Ik hoop dat het probleem wordt achterhaald en dat het niet weer zal voorkomen. Ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen