Klacht POSTNL: We wachten al 2 maanden op een pakket uit de UK (ligt bij IMEC Inklaring)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 555583
Gebruiker
Gebruiker1631607557
Datum
1 reactie

Details

De klacht

We wachten al 2 maanden op pakket Royal Mail RN734455464GB. Het lijkt nu voor de tweede keer ingeklaard te worden en dat duurt nu al weer een maand:

9 augustus 10:57
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming
Bezorgtijd nog onbekend

15 juli 9:52
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

15 juli 9:48
Zending vrijgegeven in het land van bestemming, doorgestuurd naar geadresseerde

10 juli 13:48
Zending ontvangen in land van bestemming

10 juli 11:49
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming

Ik heb vorige week de afzender gevraagd een onderzoek in de stellen maar daar verder nog niets van gehoord. Het mag dan druk zijn bij IMEC/PostNL, dit zijn onacceptabele situaties en heel slechte service.

Waar ik bang voor ben is dat het helemaal nooit bezorgd gaat worden, of dat het zoekraakt. Waar o waar is ons pakket en gaat het ooit bezorgd worden?

Jammer dat hieronder weer dezelfde copy-paste reactie van PostNL verschijnt, maar ik wil in ieder geval zelf het gevoel hebben dat ik iets heb geprobeerd. Het verbaast me ook niet dat veruit de meeste klachten op dit soort sites over PostNL gaan. Heel jammer, en heel frustrerend.

De oplossing

We willen nu toch wel graag het pakket ontvangen na twee maanden, of in ieder geval weten waar het is.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een pakket die nog niet door u is ontvangen Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard is het vervelend dat u langer moet wachten op uw pakket dan dat u van ons gewend bent. Het pakket is nog bij het internationaal sorteercentrum. Echter is het daar drukker dan normaal waardoor het langer duurt voordat u het pakket in ontvangst kunt nemen. Wij doen er alles aan om er voor te zorgen dat u alsnog spoedig het pakket kunt ontvangen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gebruiker1631607557
Datum
Uiteindelijke oplossing
Beste Postnl, Blijkbaar is er een storing geweest bij IMEC ergens in juli/augustus waardoor er een aantal pakketten niet is ingeklaard en nu nog steeds ligt te wachten om ingeklaard te worden (dank aan AliceLlove voor het uitzoeken). Waarom wordt hier geen prio aan gegeven? Velen wachten al maanden op hun pakketten, en dat terwijl op de website staat dat pakketten uit Groot-Brittannië 2 tot 3 dagen verzendtijd hebben. Waarom neemt postnl niet z'n verantwoordelijkheid en levert de pakketten? En waarom worden ontvangers gevraagd om de verzender te vragen een onderzoek in te stellen als de fout hier ligt in Nederland? Postnl, doe er nou eens een keer iets aan, dit kan echt niet.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen