Klacht POSTNL: Wederom een aangetekende brief afgegeven waar de postbezorger zelf voor getekend heeft.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 353109
Gebruiker
FouteBoel!?!
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Dit wordt mijn 3e klacht in korte tijd. Ook deze keer heeft de postbezorger een aangetekende brief op de toonbank in mijn winkel neergelegd zonder deze aan mij of mijn medewerkers voor ondertekening te overhandigen. Na zijn vertrek uit de winkel troffen wij deze brief aan. Ook ditmaal was de handtekening die hiervoor gezet is niet de onze maar van de postbezorger zelf. Dit is in december 2018 eerder gebeurd. De aangetekende brief (zonder afzender) werd gewoon in de brievenbus gestopt aangezien mijn winkel gesloten was. Ook de toen gezette handtekening was niet de onze, maar van de postbezorger zelf. Ik heb toen bij PostNL duidelijk aangegeven deze werkwijze beneden alle peil te vinden. Op hun advies is de brief toen afgegeven bij een postagentschap om retour te zenden. Twee dagen later troffen wij dezelfde aangetekende brief aan, verstopt tussen een aantal pakjes, waarvoor wel getekend was. Een slinkse werkwijze. En nu voor de derde maal! Ondanks de excuses van PostNL, voor wat het waard is, en de opmerking: "Het is natuurlijk uit den boze dat de bezorger een aangetekende brief in de brievenbus achterlaat en hier zelf voor teken. De bezorger is hierop aangesproken door zijn teamleider en waar nodig zijn er maatregelen genomen" is er dus duidelijk niets veranderd. Het gebeurt dus weer en zowel de postbezorger en PostNL hebben hier dus lak aan. Een actie waar je broek werkelijk van afzakt. Dit heet identiteitsfraude, een ernstig vergrijp zou je denken. Maar niet voor PostNL. Driemaal is scheepsrecht zou je denken, maar dat geldt vast niet voor PostNL. Dit is werkelijk onacceptabel.

De oplossing

Dit is de derde maal en de andere keren heeft PostNL ook niets gedaan. Wat kan ik dan verwachten van hen??? Zou het niet weten. Blijkbaar is dit de normale gang van zaken bij PostNL en leert men daar niets van de klachten die gedaan worden of wil men er gewoon niets aan doen!?!? Het aanspreken van de betreffende postbezorger heeft dus duidelijk ook niets uitgehaald. Waarschijnlijk is dit gewoon voor hen.

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorger wederom een aangetekende brief niet persoonlijk heeft overhandigd, maar op de toonbank heeft neergelegd. De handtekening is niet die van u. Ik begrijp dat u erg boos bent over deze gang van zaken, zeker omdat dit al vaker is voorgevallen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Op basis van uw gegevens heb ik gezien dat er wel degelijk actie is ondernomen naar aanleiding van uw klacht in december. Het spijt me dat dit niet voor verbetering heeft gezorgd. Ik wil graag opnieuw de leidinggevende inlichten over deze situatie. Helaas hebben wij van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen en een klacht door te kunnen geven. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is uw e-mailadres?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    FouteBoel!?!
    Datum
    Ik heb gereageerd op de reactie van PostNL. Zij beschikten niet over de juiste informatie?!? Zij wilden mijn e-mailadres ontvangen via een privereactie. Heb ik gegeven maar net zoals de vorige keer: dan hoor je niets meer van ze. 😝 Zo gaat PostNL om met de klachten van mensen. Onacceptabel!
  3. Auteur
    FouteBoel!?!
    Datum
    Ik weet niet hoe vaak ik nog moet reageren maar PostNL. reageert niet op mijn reactie waarbij zij om meer informatie vroegen. Die heb ik ze gegeven maar nog wordt er niet gereageerd. Hier word ik dus kotsmisselijk van.
  4. Auteur
    FouteBoel!?!
    Datum
    Ik heb al verschillende malen gereageerd en de informatie geleverd waar PostNL om vroeg, nl. mijn e-mailadres. Ik heb echter nog steeds niets gehoord. En dat was bij mijn vorige klacht ook zo. Blijkbaar moet het een langzame dood sterven. Vertrouwen in PostNL is gedaald onder het vriespunt. Niet reageren is blijkbaar het beste wat ze kunnen bieden. Wat een k**bedrijf!
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Hartelijk bedankt voor uw berichten. Het spijt me dat u eerder nog geen reactie heeft ontvangen. Graag wil ik dit toelichten.

    Zodra u een opmerking bij uw klacht plaatst verschuift de datum waardoor uw klacht naar onder schuift in onze lijst. Ik heb u in reactie geen e-mail adres aangetroffen, maar ik heb uw klacht inmiddels voor u gemeld. U zal hier geen verder bericht over ontvangen, maar dit kont terecht bij de leidinggevende op het bezorgkantoor en die zal dit bespreken met de chauffeur en passende maatregelen nemen.


    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
FouteBoel!?!
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een oplossing van niks weer. Gevraagd mijn e-mailadres op te geven. Tot twee keer toe gedaan en dan nog beweren niets ontvangen te hebben. Dit valt toch niet meer serieus te nemen,🤦‍♀️ Er wordt opnieuw met de bezorger in gesprek gegaan. Nu, dat heeft eerder ook niet geholpen!🤪 Een waardeloos bedrijf met een slecht beleid, het woord “service” kennen ze niet, en klachten oplossen kunnen ze al helemaal niet!🤮
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen