Klacht POSTNL: Wederom niet geleverd omdat ik "niet thuis zou zijn"

J.Duin

Wederom is het pakketje niet afgeleverd omdat ik niet thuis zou zijn en moet ik er via internet achterkomen dat ik niet thuis ben. Na navraag bij de klanten"service" (laten we zeggen de desk die je snauwend en les lezent te woord staat) weet we haarfijn te vertellen dat de fout bij de leverancier ligt. Ze hadden de B niet achter het huisnummer gezet maar erboven. Dus de koerier staat voor een lege winkel etalage aan te bellen en duwt vervolgens het briefje in die brievenbus. Heel fijn nu was ik niet van plan om morgen nog een vrije dag op te nemen, dus vroeg ik of ze het op een andere locatie konden bezorgen. Nou dat kan wel, mits ik de niet thuis code heb die op dat briefje staat.. Dat briefje wat in de brievenbus van die lege winkel ligt. Eerder kon een ander pakketje niet worden afgeleverd, omdat mijn woning niet bereikbaar was. Niet bereikbaar in de zin ik moet nog geen 50 meter lopen met een pakketje van 200gr.

Dat dezelfde dag het pakketje als nog wordt geleverd na contact. Sommige pakketjes zijn van werkbelang of in eerder geval medicijnen, van gezondheidsbelang.

Geachte Heer Duin,Ik vind het erg vervelend dat de bezorger bij de buren is geweest. De bezorger hoort op het adres te bezorgen dat op het pakket staat aangegeven. Helaas als de toevoeging er niet juist op staat kan het zo zijn dat de bezorger bij de buren staat. Als de zending bij een postagentschap ligt en u heeft geen afhaalbericht ontvangen. Is het mogelijk om het pakket af te halen met de 3S code en een geldig legitimatie bewijs.Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Webcare