Klacht POSTNL: Weer absurd hoge inklaringskosten betalen

de_mosselman74

Eigenlijk is deze deze klacht voor het sorteercentrum internationale pakketten den haag maar die staat er nietr tussen en post.nl heeft er ook mee te maken dus ...
Als muziek liefhebber bestel ik soms iets uit het buitenland, meestal bij onafhankelijke artiesten/band's (om hun te supporten in wat ze doen). Jaren lang geen probleem, de laatste paar jaar kwam het sporadisch voor dat ik invoerrechten betalen moest ... maar het afgelopen jaar heeft de douane mijn pakketje er al 3 keer uitgepikt (maart, sept en dec), of ik dan ff een bedrag van € 19.70 wil aftikken bij post.nl.
De waarde van deze pakketjes was steeds ong. € 40 en dan elke keer bijna € 20 er boven op, vind ik ronduit belachelijk hoog.
Ik wil best invoerrechten betalen maar laat het dan in verhouding staan met de waarde van het pakketje ... want dit bedrag tegenover de waarde van de pakketjes das gewoon absurd!

Het liefst zou ik een gedeelte van mijn betaalde inklaringskosten retour zien !

Bedankt voor de aanvullende informatie. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de inklaringskosten die u moet betalen bij uw zendingen uit het buitenland. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me uiteraard voorstellen dat het niet prettig is wanneer u onverwacht toch importkosten moet betalen. Wanneer de factuur niet klopt, dan kunt u er voor kiezen om de kosten te betalen en het pakket aan te nemen of om het pakket te weigeren of niet op te halen op de PostNL locatie.

Pakketten uit het buitenland waar kosten bij zijn gekomen, worden niet op het huisadres aangeboden, maar gaan direct naar een PostNL locatie waar u veilig kunt betalen of pinnen.

Als u de kosten heeft betaald en dit klopt niet, dan heeft u de mogelijkheid om schriftelijk bezwaar in te dienen. U kunt bij PostNL binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending. Het verzoek om teruggaaf kan uitsluitend schriftelijk, onder vermelding van naam, adres, woonplaats en uw IBAN rekeningnummer. Ons adres is:

PostNL Pakketten,
    KR-IMEC
    Postbus 99180
    8900 NA Leeuwarden

U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van. Hierbij moet u rekening houden met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden. Het is echter niet mogelijk om afhandelingskosten terug te ontvangen of bezwaar op te maken tegen de hoogte hiervan, dit zijn de kosten die door PostNL in rekening brengt voor het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc.